۱۱ دی ۱۳۹۵ ۰۶:۵۲
فیلیپ-کریون---روسیه-باید-در-خصوص-پاکسازی-دوپینگ-همکاری-کند
رئیس کمیته بین المللی پارالمپیک می گوید کمیته ملی پارالمپیک روسیه باید برای بازگشت ورزشکاران این کشور به صحنه بین المللی در خصوص موضوع دوپینگ با کارگروه ویژه کمیته بین المللی همکاری کند.

رئیس کمیته بین المللی پارالمپیک می گوید کمیته ملی پارالمپیک روسیه باید برای بازگشت ورزشکاران این کشور به صحنه بین المللی در خصوص موضوع دوپینگ با کارگروه ویژه کمیته بین المللی همکاری کند.

در فاصله یک ماه به آغاز بازی های پارالمپیک ریو، کمیته بین المللی پارالمپیک بر پایه گزارش مکلارن اقدام به حذف کاروان روسیه از رقابتها کرد. طبق این گزارش دست کم ۱۱ مورد نمونه مثبت در بین ورزشکاران پارالمپیکی روسیه مشاهده شد که همه آنها حد فاصل سال های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۵ در آزمایشگاهی در مسکو سازماندهی شده بودند. همچنین ۱۸ مورد دوپینگ هم در بین ورزشکاران شرکت کننده در بازی های پارالمپیک زمستانی سوشی یافت شد.

«فیلیپ کریون» در این خصوص گفت: خیلی غم انگیز است از اینکه بگویم در خصوص دوپینگ در روسیه ، این ورزشکاران نبودند که دچار تقلب شدند بلکه این سیستم دولتی بود که به ورزشکاران حقه زد.

 
کمیته بین المللی پارالمپیک برای کمک به فرایند بازگشت روسیه به چرخه ورزش، کارگروهی را منصوب کرده که با کمیته ملی پارالمپیک روسیه کار می کند و نیز به کمیته بین المللی پارالمپیک در تعیین استانداردهای مورد نظر کمک می کند.

کریون ادامه داد: هدف این کارگروه تا آنجا که می تواند کمک به کمیته ملی پارالمپیک روسیه است تا بتواند کارهای مهم عملی و تغییرات فرهنگی مورد نیاز را اجرایی کند تا تعهدات خود به عنوان عضوی از کمیته بین المللی پارالمپیک را عملی سازد. البته برای ایجاد تغییرات مورد نیاز، زمان تعیین نکرده ایم. ما فقط می خواهیم به طور خیلی نزدیک با آنها کار کنیم تا بتوانیم تغییرات مورد نیاز را دیر یا زود ایجاد کنیم.

رئیس کمیته بین المللی پارالمپیک افزود: کمیته ملی پارالمپیک روسیه بخش مهمی از جنبش پارالمپیک است. ورزشکاران روسی می خواهند در صحنه های بین المللی با بهترین ورزشکاران جهان رویارو شوند. با همکاری کمیته ملی پارالمپیک روسیه، این تحریم ها به زودی لغو می شوند و ما اطمینان داریم که فرایند بازگشت تا رسیدن به مرز کامل شدن ادامه پیدا خواهد کرد.

کد خبر : ۲,۰۰۷
اشتراک در