۴ دی ۱۳۹۵ ۰۷:۰۲
عنایت-الله-بخارائی---حفظ-عنوان-قهرمانی-بسیار-سخت-است
مرد پرافتخار تیراندازی جانبازان ایران می گوید اگر امکانات در شهر اقلیم فارس فراهم باشد مربیگری می کند.

مرد پرافتخار تیراندازی جانبازان ایران می گوید اگر امکانات در شهر اقلیم فارس فراهم باشد مربیگری می کند.

عنایت الله بخارایی، جانباز ۷۰ درصد کشور است که در بازی های پارالمپیک ۲۰۰۴ آتن پرچمدار ایران بود و دو مدال طلای این رقابتها را در کارنامه دارد.

وی در گفتگو با سایت کمیته ملی پارالمپیک اظهار داشت: بعد از اینکه در دوران دفاع مقدس جانباز ۷۰ درصد شدم توانستم در رشته تیراندازی فعالیت کنم و خوشحالم که برای کشورم افتخار آفریدم.

وی که مدال طلای پارالمپیک آتلانتا را به آستان قدس رضوی اهدا کرده است، اظهار داشت: در شهر اقلیم استان فارس زندگی می کنم که متاسفانه سالن و امکانات استاندارد ندارد تا تمرین کنم. اگر امکانات و سالن داشته باشیم می توانم ورزشکاران را آموزش داده و چند نفر را برای مسابقات کشوری آماده کنم.

 

 


دارنده دو مدال طلای پارالمپیک تیراندازی که هنوز هیچ تیراندازی نتوانسته است رکوردش را ارتقا دهد، خاطرنشان کرد: من در رشته تفنگ رقابت می کردم و در مسابقات پارالمپیک آتلانتا از ۶۰۰ امتیاز ۶۰۰ امتیاز کسب کردم که رقابت خیلی سخت بود و تاکنون هیچ کس در ایران نتوانسته است این رکورد را ثبت کند. من در فینال بازی های پارالمپیک موفق شدم صاحب مدال طلا شوم.

وی در خصوص وضعیت کنونی تیراندازی ایران گفت: چند سالی از تیراندازی دور بودم اما در بازی های پارالمپیک ریو ساره جوانمردی زحمت زیادی کشید و عنوان قهرمانی را کسب کرد. کسب عنوان قهرمانی خیلی دشوار نیست اما نگه داشتن و از دست ندادن این عنوان خیلی سخت است.

بخارایی که اسمش در میان چهره های ماندگار به ثبت رسیده است، اظهار داشت: ای کاش دوران گذشته و بازیهای پارالمپیک تکرار می شد. من پرچمدار ایران در بازیهای پارالمپیک آتن بودم و از آن زمان خاطرات خوبی به یادگار دارم.

کد خبر : ۱,۹۸۶
اشتراک در