۲۲ آذر ۱۳۹۵ ۰۵:۵۵
برترین-های-رقابتهای-قهرمانی-کشور-پاراتکواندو-به-اردو-می-روند
در پایان رقابتهای پاراتکواندوی قهرمانی کشور برترین ها انتخاب و به اردوی تیم ملی دعوت می شوند.

در پایان رقابتهای پاراتکواندوی قهرمانی کشور برترین ها انتخاب و به اردوی تیم ملی دعوت می شوند.

رئیس انجمن پاراتکواندوی فدراسیون جانبازان و معلولان با بیان این مطلب به سایت کمیته ملی پارالمپیک گفت: ورزشکاران پاراتکواندو از سال ۲۰۰۹ در رقابتهای مختلف آسیایی و جهانی شرکت کرده اند. ضمن اینکه با ورود این رشته به بازیهای پارالمپیک ملی پوشان با حضور در رقابتهای مختلف امتیاز و رده بندی جهانی خود را ارتقا داده اند که در حال حاضر ۹ نفر رده بندی جهانی دارند و از این تعداد شش نفر در رده اول تا ششم جهان هستند.

مسعود لشکری افزود: برترین های رقابتهای قهرمانی کشور به تیم ملی دعوت می شوند و سپس نفرات برتر، انتخاب شده و در رقابتهای بین المللی شرکت می کنند. البته هنوز مسابقات برون مرزی تیم مشخص نشده است، اما نخستین مسابقه جهانی پاراتکواندو سال آینده برگزار می شود.

وی هدف بلند مدت تیم ملی را حضور موفق در بازیهای پاراآسیایی دانست و اظهار داشت: هدف از آمادگی تیم ملی حضور در رقابتهای پاراآسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا و پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو است. پاراتکواندوی ایران توانایی بالایی دارد و چهار نفر از ملی پوشان در رده یک جهان هستند.

 

 


لشکری درباره برگزار نشدن رقابتهای پاراتکواندوی قهرمانی کشور بانوان خاطرنشان کرد: رقابتهای بانوان به دلیل به حد نصاب نرسیدن تعداد شرکت کننده برگزار نشد، اما قصد داریم پیش از رقابتهای جهانی پاراتکواندو، انتخابی تیم ملی بانوان را برگزار کرده و بازیکنان برتر را به اردوی تیم ملی دعوت کنیم.

رئیس انجمن پاراتکواندوی فدراسیون جانبازان و معلولان در پایان از حمایت های محمد پولادگر، رئیس فدراسیون تکواندو، در برگزاری اردوها و اعزام به مسابقات و همکاری و تعامل خوب محمود خسروی وفا، رئیس کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون جانبازان و معلولان، تشکر کرد.

گفتنی است؛ تیم ملی پاراتکواندوی ایران در سال ۹۵ عنوان قهرمانی آسیا و تورنمنت بین المللی مصر را به دست آورده است.

کد خبر : ۱,۹۵۰
اشتراک در