۲۰ آذر ۱۳۹۵ ۰۶:۱۰
فوتبال-هفت-نفره-به-طور-موقت-از-بازیهای-پاراآسیایی-حذف-شد
سرپرست انجمن فوتبال هفت نفره فدراسیون جانبازان و معلولان از حذف موقت رشته فوتبال هفت نفره از بازیهای پاراآسیایی و میزبانی احتمالی ایران در مسابقات قهرمانی آسیا خبر داد.

سرپرست انجمن فوتبال هفت نفره فدراسیون جانبازان و معلولان از حذف موقت رشته فوتبال هفت نفره از بازیهای پاراآسیایی و میزبانی احتمالی ایران در مسابقات قهرمانی آسیا خبر داد.

امین اله مانی در خصوص حذف رشته فوتبال هفت نفره از بازیهای پاراآسیایی به سایت کمیته ملی پارالمپیک گفت: از آنجایی که فوتبال در آن منطقه از آسیا (اندونزی) جایگاهی ندارد با تصمیم میزبان از بازیهای پاراآسیایی حذف و  رشته های دیگری که در کشور ما فعالیت ندارند، جایگزین می شود. به عبارت بهتر میزبان بازیهای پاراآسیایی برای بدست آوردن جایگاه بهتر خود در این مسابقات، رشته هایی که در آن مدال نمی گیرد را حذف و رشته هایی که می توانند مدال آور باشند را برگزار خواهد کرد.

وی با بیان این مطلب که رشته فوتبال هفت نفره فقط در این دوره از مسابقات حذف شده است، خاطرنشان کرد: مسابقات قهرمانی آسیا در این رشته به صورت مستقل برگزار خواهد شد که احتمالا به میزبانی ایران انجام می شود. ایران و هند برای میزبانی این رقابتها اعلام آمادگی کرده اند و احتمال زیاد میزبانی به ایران خواهد رسید.

 

 


سرپرست انجمن فوتبال هفت نفره فدراسیون جانبازان و معلولان درباره احتمال حضور این رشته در بازیهای پارالمپیک اظهار داشت: بر اساس قوانین، هر رشته ورزشی که می خواهد در بازیهای پارالمپیک حضور داشته باشد بايد در ۲۳ کشور از ۵ قاره فعالیت داشته باشد. در آخرین دوره بازیهای پاراآسیایی اینچئون، رشته فوتبال هفت نفره با حضور چهار کشور برگزار شد و چون تعداد تیم ها به حد نصاب نرسید تیم ایران که قهرمان این دور از مسابقات بود نتوانست مجوز شرکت در پارالمپیک را کسب کند و البته در مسابقات قهرمانی جهان به دلیل عدم صدور روادید از طرف برگزارکننده مجوز نگرفت و بعداً با حذف تیم روسیه جواز حضور در بازیها را بدست آورد.
شایان ذکر است وقتی توسعه و گستردگی یک رشته ورزشی زیاد نباشد از بازیهای پارالمپیک حذف می شود.

وی ادامه داد: فوتبال نیز با این مشکل مواجه شده که این موضوع نشان دهنده ضعف فدراسیون جهانی فوتبال هفت نفره است. از طرفی این فدراسیون در تلاش است تا بتواند این رشته را به پارالمپیک برگرداند، که کار بسیار دشواری است و البته ممکن است به بازی های پارالمپیک ۲۰۲۴ برسد.

اله مانی همچنین به مسابقات قهرمانی جهان اشاره کرد و افزود: مسابقات قهرمانی جهان شهریورماه سال آینده در کشور آرژانتین برگزار خواهد شد. نفرات برتر مسابقات قهرمانی کشور و دسته جات به همراه تیمی که در بازیهای پارالمپیک ریو شرکت کرده بود را به اردو دعوت خواهیم کرد. اردوها را نیز از اردیبهشت ماه سال آینده آغاز خواهیم کرد.

کد خبر : ۱,۹۴۳
اشتراک در