۱۷ آذر ۱۳۹۵ ۰۴:۴۴
دوچرخه-سوار-جایگزین-شادروان-گلبارنژاد-هنوز-معرفی-نشده-است
نخستین کنفرانس علمی تحقیقاتی معلولان قرار است همزمان با بازی های پاراآسیایی آغاز شود.

به گزارش سایت کمیته ملی پارالمپیک، امید میرزاحسینی بعد از شرکت در جلسه کمیته پزشکی و علوم ورزشی کمیته پارالمپیک آسیا گفت: در این جلسه در خصوص نخستین کنفرانس علمی تحقیقاتی ورزش معلولان صحبت شد. در جلسه کمیته علوم ورزشی چند مساله مطرح شد و ما نیز طرحی از ایران ارائه داده بودیم که آنجا بررسی گردید.

وی افزود: برگزاری کنفرانس علمی تحقیقاتی ورزش معلولان نیز از دیگر مواردی بود که مقرر شد برگزار شود. درخصوص برگزاری این کنفرانس برنامه ۱۸ ماهه ارائه دادیم و سه ماه فرصت داریم تا بررسی های تخصصی تر و جزئی تر برگزار شود و بعد از سه ماه اگر همه چیز خوب پیش برود کنفرانس آغاز می شود.

عضو کمیته علوم ورزشی کمیته پارالمپیک آسیا که به عنوان دبیر این کنفرانس انتخاب شده است، ادامه داد: نخستین کنفرانس علمی تحقیقاتی معلولان قرار است همزمان با بازی های پاراآسیایی آغاز شود.

شایان ذکر است در این نشست موضوع روسای کمیته های تخصصی نیز مطرح گردید که بعد از چند نشست امید میرزاحسینی را به عنوان رئیس این کمیته انتخاب کردند.

 

 


وی با اشاره به کلاسبندی های ورزشکاران در آسیا گفت: کلاسبندی کمیته های پارالمپیک هر کشور قرار است کد مخصوص به خود را داشته باشد.

مسئول کمیته کلاسبندی آسیا این طرح را به عنوان پیش نویس ارائه کرد و قرار شد برای سایر اعضا نیز ارسال کند و بعد از بررسی های انجام شده این کد را برای تمامی کشورهای آسیایی بفرستیم و هر کشور آسیایی براساس آن برای کشورش کدی را تعریف کند. همچنین کلاسبندی ها همزمان با برگزاری مسابقات پاراآسیایی انجام شود.

میرزاحسینی درباره کلاسبندی دوچرخه سوار جایگزین مرحوم بهمن گلبارنژاد خاطرنشان کرد: ورزشکارانی که جایگزین گلبارنژاد می شوند، کسانی هستند که قبلا فعالیت کرده و کلاسبندی شده اند و بنابراین مشکلی از لحاظ کلاسبندی آنها نداریم.

این دوچرخه سوار هنوز معرفی نشده است. از طرفی قرار است دو نفر به مسابقات دوچرخه سواری بحرین اعزام شوند که احتمالا جایگزین وی مشخص خواهد شد.

کد خبر : ۱,۹۳۹
اشتراک در