۲ آذر ۱۳۹۵ ۰۸:۳۸
کارگاه-های-آموزشی-والیبال-نشسته-و-بوچیا-در-دانشگاه-های-تهران-و-شهید-بهشتی-برگزار-شدند
کارگاه های آموزشی رشته های والیبال نشسته و بوچیا به مناسبت هفته پارالمپیک به ترتیب به میزبانی دانشگاه تهران و دانشگاه شهید بهشتی برگزار شدند.

کارگاه های آموزشی رشته های والیبال نشسته و بوچیا به مناسبت هفته پارالمپیک به ترتیب به میزبانی دانشگاه تهران و دانشگاه شهید بهشتی برگزار شدند.

به گزارش سایت کمیته ملی پارالمپیک، در تاریخ ۲۴ آبان کارگاه آموزشی والیبال نشسته با سخنان دکتر افسر جعفری، مدرس دانشکده تربیت بدنی و خوشامدگویی مدیر آموزش پارالمپیک برگزار شد. ابتدا مدرس دوره آقای بیگدلی از جنبش پارالمپیک و رشته ورزشی والیبال نشسته در ایران و جهان مطالبی را مطرح کرد و پس از آن  کارگاه به شکل عملی در سالن ورزشی شماره ۲ دانشکده برگزار شد. شرکت کنندگان ضمن استقرار و اجرای بازی والیبال نشسته سئوالات مرتبط با این رشته را مطرح نمودند که توسط مدرس پاسخگویی گردید.
در پایان نیز مقرر شد پس از سه سال اجرای کارگاه های جنبش پارالمپیک در این دانشکده، در سال جاری و آینده دوره های مربیگری و داوری رشته های ورزشی که طالبان زیادی در دانشکده دارد برگزار شود و دانشجویان با علاقه بیشتری به فراگیری رشته های پارالمپیک پرداخته تا در مواقع لزوم به یاری ورزش معلولان و جانبازان بپردازند.

 

 


همچنین در تاریخ ۲۶ آبان ماه به همین مناسبت کارگاه آموزشی جنبش پارالمپیک و رشته ورزشی بوچیا در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد. این کارگاه با خوشامدگویی دکتر برومند، مدیر پژوهش دانشکده تربیت بدنی دانشگاه شهید بهشتی آغاز و توسط مدرس دوره آقای محمد رحیم در دو بخش معرفی جنبش پارالمپیک و قوانین و مقررات رشته بوچیا به کار خود ادامه داد.

ادامه این کارگاه به شکل عملی و در سالن ورزشی برگزار گردید و شرکت کنندگان در پایان با این رشته زیبا آشنا شدند. در جریان کار عملی، شرکت کنندگان سئوالات خود را مطرح  که توسط مدرس دوره پاسخ های لازم ارائه شد.

 

 


مسئولان دانشگاه در خاتمه ضمن قدردانی از تلاش های واحد آموزش کمیته ملی پارالمپیک در سه سال اخیر برای برگزاری کارگاه های آموزشی گلبال، والیبال نشسته و بوچیا در آن دانشگاه ابراز علاقه کردند که پس از این بتوانند دوره های داوری و مربیگری رشته های ورزشی پارالمپیک را با اعطاء گواهینامه معتبر در آن دانشگاه برگزار نمایند.

کد خبر : ۱,۹۱۳
اشتراک در