۲۹ آبان ۱۳۹۵ ۰۴:۵۸
زادعلی-اصغری---مردم-ایران-پس-از-پارالمپیک-با-فوتبال-پنج-نفره-آشنا-شدند
مهاجم تیم ملی فوتبال پنج نفره ایران گفت عملکرد این تیم در پارالمپیک ریو به گونه ای بود که مردم با این رشته آشنا شدند.

مهاجم تیم ملی فوتبال پنج نفره ایران گفت عملکرد این تیم در پارالمپیک ریو به گونه ای بود که مردم با این رشته آشنا شدند.

تیم فوتبال پنج نفره ایران در بازی های پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو موفق شد شگفتی ساز شود و برای نخستین بار به دیدار پایانی این رقابتها راه پیدا کند. تیم ملی در دیدار پایانی با متحمل شدن شکست یک بر صفر مقابل برزیل، به مدال نقره بسنده کرد.

بهزاد زادعلی اصغری یکی از چهره های شاخص تیم ملی در این دوره از بازی ها بود. وی در بازی با مراکش موفق شد تمام بازیکنان حریف را دریبل کند و گل بزند که این گل بر روی رسانه های دنیا بازتاب گستره ای داشت تا آنجا که از وی به عنوان «لیونل مسی» ایرانی یاد کردند.

وی در خصوص آن رقابتها گفت: اینکه تیم فوتبال نابینایان ایران توانست به مقام نایب قهرمانی برسد حس بسیار خوبی است اما من تیممان را خوب می شناسم و فکر می کنم برزیل و آرژانتین هم از اینکه در کنار تیم بزرگ ایران بودند باید حس خوبی داشته باشند. به نظرم تیم ما حتی توانایی قهرمانی در این رقابتها را هم داشت. تیم ما تیم خاصی بود و یکدلی و اتحاد داشت.

زادعلی اصغری ادامه داد: خیلی از مردم پس از موفقیت تیم ما در بازی های پارالمپیک با فوتبال پنج نفره آشنا شدند. خیلی از آنها نقره ما را برابر طلا حساب کردند و هر جا ما را می دیدند استقبال بسیار خوبی از ما به عمل آوردند.

نقطه ضعف تیم ما کم بودن اردوهای تدارکاتی و بازی های تدارکاتی بود. شما وقتی با تیم های داخلی و خارجی زیادی بازی می کنید، سطح آمادگی خود را بالا می برید در حالیکه ما از این نظر دچار ضعف بودیم و فقط یک اردوی تدارکاتی در برزیل برگزار کردیم که آنجا هم به برزیل باختیم و نایب قهرمان شدیم. در خصوص نقطه قوت هم باید بگویم همدلی، همدلی و همدلی.

لژیونر فوتبال پنج نفره ایران افزود: ورزش پارالمپیکی ایران و فوتبال پنج نفره از قبل شکوفا بود. ما در سطح آسیا قهرمان بودیم اما در بازی های پارالمپیک ریو در سطح جهان هم معروف شدیم. ایران در لندن ششم شد اما در ریو به عنوان نایب قهرمانی رسیدیم با این حال من می خواهم در ۲۰۲۰ توکیو با قهرمانی به کارمان پایان دهیم.

 

 


زادعلی اصغری در خصوص تجربه حضور در پارالمپیک ریو گفت: تجربه بسیار خوبی بود چون آرزوی هر ورزشکار معلولی این است که دست کم یک بار در عمرش بتواند در صحنه بزرگ پارالمپیک شرکت داشته باشد. در پارالمپیک شما می توانید با ورزشکاران خاص آشنا شوید و این همنشینی با ورزشکارن خاص، احساس بسیار خوبی است. در ضمن فضای دهکده بازی ها بسیار رضایتبخش بود و باید تقدیر ویژه ای هم از تماشاگران برزیلی داشته باشم. آنها در مسابقات مرا به اسم کوچک صدا می زدند و باید بگویم برزیلی ها فوتبال را خوب می شناسند.

کد خبر : ۱,۹۰۷
اشتراک در