۲۵ آبان ۱۳۹۵ ۰۸:۱۶
مسعود-اشرفی-دستاورد-سفر-به-اسپانیا-را-تشریح-کرد
مجمع انتخاباتی ریاست سازمان جهانی (CPISRA) و فدراسیون جهانی فوتبال هفت نفره در بارسلون، اسپانیا برگزار شد.
مجمع انتخاباتی ریاست سازمان جهانی (CPISRA) و فدراسیون جهانی فوتبال هفت نفره در بارسلون، اسپانیا برگزار شد.

مسعود اشرفی، دبیر کل کمیته ملی پارالمپیک که در این مجامع شرکت کرده بود، گفت: سازمان سی پی ایزرا (CPISRA)  متولی ورزش افراد فلج مغزی دنیا است و ۱۰ رشته را نیز تحت مدیریت دارد که فوتبال هفت نفره در این نشست به طور رسمی از این سازمان جدا و صاحب فدراسیون جهانی شدند.

وی افزود: دو مجمع انتخاباتی برای انتخابات ریاست این سازمان و فدراسیون جهانی برگزار گردید.

در جلسات سازمان CPISRA پیرامون آینده این سازمان و نحوه ادامه فعالیت رشته های ورزشی جدید بحث هایی مطرح شد.

همچنین موضوع برگزاری بازی های آسیایی و جهانی فوتبال هفت نفره در آرژانتین و مسابقات مختلف دیگر و نحوه توسعه فوتبال هفت نفره صحبت شد.

دبیر کل کمیته ملی پارالمپیک در ادامه به پیشنهاد میزبانی مسابقات آسیایی فوتبال هفت نفره اشاره کرد و اظهار داشت: پیشنهاد میزبانی مسابقات آسیایی جوانان و بزرگسالان را که از حدود یک سال گذشته پیگیر بودیم را مطرح کردیم و قرار است طی یک ماه آینده مراحل اداری آن طی شود. امیدواریم بتوانیم میزبانی مسابقات آسیایی جوانان و بزرگسالان را در سال های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ برعهده بگیریم.

وی ادامه داد: برگزاری مسابقات آسیایی بزرگسالان فوتبال هفت نفره در سال ۲۰۱۸ قطعی شده و میزبان مشخص نشده است اما برگزاری مسابقات جوانان ۲۰۱۷ به دلیل مشخص نبودن تعداد تیم های شرکت کننده هنوز معلوم نیست.

مسعود اشرفی همچنین درباره جلسه هیات رئیسه کمیته ملی پارالمپیک که صبح سه شنبه برگزار شد، گفت: در این جلسه درباره انتزاع کمیته ملی پارالمپیک از المپیک و ارسال اساسنامه جدید کمیته ملی پارالمپیک به وزارت ورزش و جوانان و سپس هیات دولت جهت مصوبه نهایی نیز گزارشی ارائه شد. در خصوص تشکیل ستاد بازی های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا و بازی های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو مباحثی مطرح شد که فعالیت این ستاد با انتخاب آقای دکتر غفور کارگری به عنوان رئیس ستاد از امروز کلید خورد.

وی افزود: ارائه عملکرد ورزشی سازمان بهزیستی در ارتباط با جامعه هدف از سوی این سازمان ارائه و تشکیل کمیته ورزش بانوان در کمیته ملی پارالمپیک نیز بررسی و مقرر شد همزمان با اساسنامه جدید پارالمپیک مورد توجه واقع شود.

کد خبر : ۱,۹۰۴
اشتراک در