۲۲ آبان ۱۳۹۵ ۰۶:۳۴
لیلی-توکلی---بسیاری-کشورها-از-والیبال-نشسته-در-حال-رشد-ایران-می-ترسند
نایب رئیس انجمن والیبال نشسته بانوان با اشاره به برنامه ها و چشم انداز در نظر گرفته شده برای این تیم گفت: والیبال نشسته ایران و تیم ملی در حال رشد است و خیلی از کشورها از این تیم می ترسند و حساب می برند.
نایب رئیس انجمن والیبال نشسته بانوان با اشاره به برنامه ها و چشم انداز در نظر گرفته شده برای این تیم گفت: والیبال نشسته ایران و تیم ملی در حال رشد است و خیلی از کشورها از این تیم می ترسند و حساب می برند.

به گزارش سایت کمیته ملی پارالمپیک، نایب قهرمانی در بازی های پاراآسیایی 2014 اینچئون کره جنوبی مجوزی شد برای تیم ملی والیبال نشسته بانوان ایران تا برای نخستین بار در بازی های پارالمپیک شرکت کند. این تیم در راه آماده سازی حضور در این بازی ها، برای نخستین بار در مسابقات جام بین قاره ای چین شرکت کرد و موفق شد در میان خیلی از بهترین های شرکت کننده به عنوان پنجم دست یابد.

تیم ملی والیبال نشسته بانوان در ریو هم اولین حضور پارالمپیکی خود را با کسب رده پنجم در میان هشت تیم شرکت کننده به پایان رساند تا اینگونه به مسیر رو به جلوی خود ادامه دهد؛ مسیری که نایب رئیس انجمن والیبال نشسته بانوان تاکید دارد قرار گرفتن اینچنینی در آن نتیجه یک برنامه ریزی چندساله است و ادامه موفق آن هم ایران را قطعا به یکی از سکوهای پارالمپیک آتی می رساند به خصوص اینکه ایران به تیمی در حال رشد تبدیل شده که خیلی ها از این تیم می ترسند.

لیلی توکلی در گفتگو با سایت کمیته ملی پارالمپیک در مورد آخرین وضعیت تیم ملی والیبال نشسته و چشم انداز در نظر گرفته شده برای این تیم اظهار داشت: تیم ملی فعلا در دوره استراحت به سر می برد. البته هر یک از بازیکنان در استان و شهر اقامت خود پیگیر تمریناتشان هستند به خصوص اینکه مسابقات لیگ و قهرمانی کشور در پیش است و برای حضور در آنها باید آماده باشند.

وی تصریح کرد: طی چند ماه آینده مسابقات ملی نداریم اما همین رقابت های داخلی فرصتی است برای آماده نگه داشتن ملی پوشان؛ ضمن اینکه از همین رقابت ها می توان نفرات برتر را برای مسابقات شناسایی کرد.

نایب رئیس انجمن والیبال نشسته بانوان با اشاره به رویدادهای پیش رو گفت: سال آینده مسابقات جهانی ٢٠١٧ برگزار می شود که قطعا در آن شرکت خواهیم کرد. مسابقات باشگاهی هم در همین سال برگزار می شود که البته حضورمان در این مسابقات مشروط به مهیا شدن مسائل مالی است. فعلا در رده ملی و بزرگسالان رویداد مصوبی برای حضور نداریم اما در هر صورت هر ساله برای والیبال نشسته بانوان شاهد برگزاری یک رویداد هستیم.

توکلی در مورد شرایط کلی تیم ملی والیبال نشسته بانوان و برنامه های مورد نظر برای این تیم گفت: موفقیت امروز این تیم اتفاق امروز و دیروز نیست؛ از گذشته برای رسیدن به موقعیت امروز برنامه ریزی شده بود. حالا هم تیم ملی با عملکردی که در مسابقات اخیر داشته سطح توقعات را نسبت خود بالا برده است.

وی در این رابطه با بیان اینکه تیم ملی والیبال نشسته ایران به تیمی در حال رشد تبدیل شده که همه از آن می ترسند،  ادامه داد: به صراحت می گویم اگر برای بازیکنان این تیم اردوی مستمر در نظر گرفته شود و به گونه ای برنامه ریزی شود که سالیانه بتوانند در یک رویداد شرکت کنند، می توانند صاحب یکی از سکوها در توکیو باشند.

نایب رئیس انجمن والیبال نشسته بانوان تاکید کرد: در ریو، نمایندگان خیلی از تیم ها به هنگام برگزاری مسابقات ایران در سالن حضور داشتند و عملکرد ما را آنالیز می کردند، همه کشورها از والیبال نشسته ایران می ترسند و حساب می برند. این عین واقعیت است.

لیلی توکلی در پایان این گفتگو اظهار داشت: باید روی همه فاکتورهای لازم برای تکمیل موفقیت ها کار کرد، حتی از نظر فیزیکی باید به شرایط ایده آل تیم های برتر دنیا نزدیک تر شویم، باید مدام بازیکنان را در اردو زیر نظر داشت و در یک رویداد مورد ارزیابی قرار داد. اینها برنامه های ما برای چشم اندازی است که مدال پارالمپیک را نشانه گرفته است.

کد خبر : ۱,۸۹۵
اشتراک در