۱۲ آبان ۱۳۹۵ ۱۰:۴۰
علی-اصغر-هادی-زاده---ورزش-نابینایان-و-کم-بینایان-پتانسیل-جهانی-دارد
نایب رئیس فدراسیون ورزش های نابینایان و کم بینایان با تاکید بر اینکه از اردیبهشت ماه امسال همکاری با این فدراسیون را آغاز کرد، گفت که ورزش نابینایان وکم بینایان پتانسیل های زیادی دارد که می تواند در سطح جهان مطرح شوند.
نایب رئیس فدراسیون ورزش های نابینایان و کم بینایان با تاکید بر اینکه از اردیبهشت ماه امسال همکاری با این فدراسیون را آغاز کرد، گفت که ورزش نابینایان و کم بینایان پتانسیل های زیادی دارد که می تواند در سطح جهان مطرح شوند.

به گزارش سایت کمیته ملی پارالمپیک، نصرالله سجادی، سرپرست وزارت ورزش و جوانان طی حکمی علی اصغر هادی زاده را به عنوان نایب رئیس فدراسیون ورزش های نابینایان و کم بینایان منصوب کرد.

وی که همزمان ریاست انجمن دو و میدانی معلولان را هم بر عهده دارد، در این رابطه به سایت کمیته ملی پارالمپیک گفت: البته این اتفاق نویی برای من نیست، در واقع من از اردیبهشت ماه همکاری با فدراسیون ورزش های نابینایان و کم بینایان را به عنوان نایب رئیس آغاز کردم اما دو روز پیش حکم من در این زمینه از سوی وزارت ورزش صادر شد.

هادی زاده با اشاره به حضور محمدرضا مظلومی در راس فدراسیون ورزش های نابینایان و کم بینایان تصریح کرد: مظلومی از جانبازان باسابقه در عرصه ورزش است. بنا به تشخیص و پیشنهاد وی پذیرفتم تا به عنوان یک نیروی بیشتر فنی به فدراسیون کمک کنم و برنامه هایم را از همان اردیبهشت ماه آغاز کردم.

نایب رئیس فدراسیون های ورزش های نابینایان و کم بینایان با بیان اینکه پست نایب رئیسی در فدراسیون ها بیشتر جنبه تشریفانی دارد، خاطرنشان کرد: حضور من در فدراسیون ورزش های نابینایان و کم بینایان بیشتر برای کمک کردن در بخش فنی فدراسیون است. سمت نایب رئیسی من به جای خود محفوظ است اما درحوزه فنی هم هر کاری از دستم بر بیاید، انجام خواهم داد.

وی در مورد وضعیت کلی ورزش نابینایان و کم بینایان در ورزش کشور گفت: فدراسیون ورزش های نابینایان و کم بینایان یکی از زیرمجموعه های کمیته ملی پارالمپیک است. این کمیته در کنار وزارت ورزش باید توجه لازم را به ورزش نابینایان و کم بینایان داشته باشد به خصوص اینکه در این عرصه پتانسیل های زیادی وجود دارد که می توانند در سطح جهانی مطرح شوند کمااینکه در پارالمپیک ریو تیم فوتبال پنج نفره ایران نایب قهرمان شد و دو ورزشکار دو و میدانی کار نیز صاحب مدال نقره شدند.

هادی زاده با بیان اینکه ورزشکاران نابینا و کم بینا در سایر رشته ها مانند گلبال و جودو توانایی لازم برای مطرح شدن جهانی را دارند، اظهار داشت: در مجموع ورزش نابینایان و کم بینایان روند رو به رشدی را آغاز کرده است اما باید کمک کنیم تا این روند ادامه داشته باشد.

نایب رئیس فدراسیون ورزش های نابینایان و کم بینایان تاکید کرد که باید همه کمک کنند تا ورزش نابینایان و کم بینایان به حق و حقوق خود در ورزش ایران دست یابد.

کد خبر : ۱,۸۸۱
اشتراک در