۱۱ آبان ۱۳۹۵ ۰۳:۴۵
بهمن-رضایی-فرعی---مسابقات-جهانی-لندن-اولویت-دوومیدانی-معلولان-برای-ماه-های-آینده-است
به گفته مدیرتیم های ملی دو و میدانی معلولان، آماده سازی برای حضور در مسابقات جهانی 2017 لندن مهمترین برنامه تعریف شده برای دو و میدانی کاران ملی پوش طی ماه های آینده است به خصوص اینکه این رقابت ها و نتایج به دست آمده در آن در کسب سهمیه برای بازیهای پارالمپیک توکیو تاثیر گذار است.
به گفته مدیرتیم های ملی دو و میدانی معلولان، آماده سازی برای حضور در مسابقات جهانی 2017 لندن مهمترین برنامه تعریف شده برای دو و میدانی کاران ملی پوش طی ماه های آینده است به خصوص اینکه این رقابت ها و نتایج به دست آمده در آن در کسب سهمیه برای بازیهای پارالمپیک توکیو تاثیر گذار است.

به گزارش سایت کمیته ملی پارالمپیک، مسابقات جهانی دو و میدانی معلولان هر دو سال یکبار برگزار می شود. دوره جدید این رقابت ها تیرماه سال آینده (سال 2017 میلادی) به میزبانی لندن برگزار خواهد شد که حضور در آن یکی از برنامه های دو و میدانی معلولان ایران نیز به حساب می آید. البته پیش از این رقابت ها، بازیهای کشورهای اسلامی (اردیبهشت ماه 96 - باکو آذربایجان) نیز برگزار می شود و طبق اعلام مسئولان برگزار کننده بازیها، دو و میدانی معلولان هم از جمله رشته هایی است که رقابت میان ورزشکاران آنها در این دوره بازیها پیگیری می شود. بر این اساس دو و میدانی معلولان کشورمان نیز در باکو نماینده خواهد داشت اما با شرایط و اولویت بندی متفاوت نسبت به مسابقات جهانی.

بهمن رضایی فرعی، مدیر تیم های ملی دو و میدانی معلولان در گفتگو با سایت کمیته ملی پارالمپیک در این زمینه توضیح داد: رقابت های دو و میدانی بازیهای کشورهای اسلامی در بخش معلولان فقط در ماده پرتاب دیسک کلاس 57 برگزار می شود و سایر کلاس ها مربوط به دو و میدانی نابینایان و کم بینایان است. بنابراین برای این بازیها نابینایان و کم بینایان بیشتر از معلولان درگیر خواهند بود به خصوص اینکه ما در بخش بانوان نماینده ای نداریم و فقط در بخش مردان شرکت خواهیم کرد.

وی در این رابطه ادامه داد: منتظر ابلاغ کمیته ملی پارالمپیک است تا از وضعیت مان برای چگونگی حضور در بازیهای کشورهای اسلامی و اینکه دقیقا با چند ورزشکار شرکت خواهیم داشت، مطلع شویم و بر آن اساس برنامه های آماده سازی خود را برای این بازی ها آغاز کنیم.

مدیر تیم های ملی دو و میدانی معلولان همچنین تاکید کرد: مسابقات جهانی 2017 دیگر رویدادی است که دو و میدانی معلولان در پیش دارد و از اهمیت فوق العاده بالایی هم برای مان برخوردار است. در مورد این رقابت ها منتظر تصمیم گیری های لازم در رابطه با چگونگی حضور تیم ایران هستیم اما آنچه مسلم است مسابقات جهانی در سطح بالایی برگزار شده و از اهمیت خیلی بالایی هم برخوردار است. حضور در این مسابقات اولویت اصلی ما برای ماه های آینده است.

بر اساس این گزارش، رضایی فرعی در حالی از حضور در مسابقات جهانی 2017 به عنوان اولویت اصلی دو و میدانی معلولان ایران برای ماه های آینده یاد می کند که دوره پیش این رقابت ها سال 2015 میلادی به میزبانی قطر برگزار شد. در آن رقابت ها که حکم انتخابی پارالمپیک ریو را هم داشت، ورزشکاران تیم اعزامی ایران موفق شد با کسب رتبه های اول و دوم در کلاس های مختلف، صاحب 10 سهمیه مستقیم برای پارالمپیک 2016 شوند. با این حساب این سوال مطرح می شود که آیا مسابقات جهانی 2017 لندن نیز حکم انتخابی برای بازیهای پارالمپیک توکیو را دارد؟

رضایی فرعی در پاسخ به این پرسش گفت: صد در صد نتایج این رقابت ها در کسب سهمیه برای بازیهای پارالمپیک آتی تاثیرگذار است. در کل هر چه حضورمان در مسابقات جهانی بهتر باشد، در کسب سهمیه پارالمپیکی بیشتر موفق تر خواهیم بود.

مدیر تیم های ملی دو و میدانی معلولان که در جریان بازیهای پارالمپیک ریو به عنوان سرمربی در راس کادر فنی تیم اعزامی قرار داشت، در پایان این گفتگو تاکید کرد: بازیهای پاراآسیایی 2018 اندونزی هم یکی از برنامه های مهم پیش روی دو و میدانی معلولان است اما تا این رقابت ها تقریبا دو سال زمان داریم. فعلا مسابقات جهانی اولویت ما به حساب می آید و باید بیشتر تمرکزمان را به آماده سازی برای این رقابت ها معطوف کنیم.

کد خبر : ۱,۸۷۹
اشتراک در