۹ آبان ۱۳۹۵ ۰۶:۳۱
محمدرضا-مظلومی---برگزاری-جشنواره-استعدادیابی-جوانان-تداوم-خواهد-داشت
رئیس فدراسیون ورزش های نابینایان و کم بینایان با اشاره به برگزاری جشنواره استعدادیابی جوانان و تاکید بر نتایج این جشنواره در تقویت تیم های پایه گفت: اولین بار است که اقدام به برگزاری جشنواره در این رده سنی می کنیم و بنا داریم سالیانه آن را پیگیری کنیم البته اگر به لحاظ مالی با محدودیتی مواجه نشویم.
رئیس فدراسیون ورزش های نابینایان و کم بینایان با اشاره به برگزاری جشنواره استعدادیابی جوانان و تاکید بر نتایج این جشنواره در تقویت تیم های پایه گفت: اولین بار است که اقدام به برگزاری جشنواره در این رده سنی می کنیم و بنا داریم سالیانه آن را پیگیری کنیم البته اگر به لحاظ مالی با محدودیتی مواجه نشویم.

به گزارش سایت کمیته ملی پارالمپیک، اولین جشنواره ورزش های نابینایان و کم بینایان در رده سنی زیر 17 سال از روز گذشته در بخش بانوان و به میزبانی بابلسر (اردوگاه شهید عظیمی) آغاز شد. گلبال، دو و میدانی، شنا و شطرنج و ورزش همگانی رشته هایی هستند ورزشکاران شرکت کننده در این جشنواره در قالب آنها با هم به رقابت می پردازند.

جشنواره ورزش های نابینایان و کم بینایان در بخش بانوان با حضور حدود 350 ورزشکار برگزار می شود. در این بخش رقابت های گلبال و شنا در قالب مسابقات قهرمانی کشور برگزار می شود.

مسابقات بخش بانوان تا دهم آبان ماه برگزار می شود. در ادامه جشنواره ورزش های نابینایان و کم بینایان و از 11 آبان ماه رقابت های بخش مردان آغاز می شود که به مدت چهار روز ادامه خواهد داشت. در این بخش علاوه بر گلبال، دو و میدانی، شنا و شطرنج و ورزش همگانی، رقابت های فوتبال پنج نفره نیز در قالب مسابقات قهرمانی کشور برگزار خواهد شد.

محمدرضا مظلومی، رئیس فدراسیون ورزش های نابینایان و کم بینایان در گفتگو با سایت کمیته ملی پارالمپیک با اشاره به برگزاری جشنواره ویژه جوانان (رده سنی زیر 17 سال) و اهداف مورد نظر از اجرای این برنامه اظهارداشت: اولین سالی است که اقدام به برگزاری چنین جشنواره ای می کنیم. شناسایی افراد مستعد مهمترین هدفی است که در این جشنواره پیگیری می شود.

وی تصریح کرد: فدراسیون ورزش های نابینایان و کم بینایان پیش از این هم در زمینه استعدادیابی کارهای زیادی البته در سطح پایین تر انجام داده بود اما این اولین بار است که در قالب چنین جشنواره ای با این وسعت اقدام به ارزیابی ورزشکاران رده های سنی پایه می کنیم. برای این منظور افراد خبره ای را برای رشته های مختلف تعیین کرده ایم تا با حضور در محل مسابقات، از نزدیک وضعیت شرکت کنندگان را مورد بررسی قرار دهند.

رئیس فدراسیون ورزش های نابینایان و کم بینایان همچنین گفت: در پایان جشنواره با توجه به بررسی های صورت گرفته از وضعیت ورزشکاران و نتایج ارزیابی ها، ورزشکاران جوان مستعد را شناسایی می کنیم تا بتوانیم از آنها برای تقویت تیم های خود استفاده کنیم.

مظلومی تاکید کرد: ما هر ساله مسابقات قهرمانی کشور را در رشته های مختلف برگزار می کنیم که در واقع عرصه ای برای انتخاب ملی پوشان به حساب می آید اما جشنوراه ورزشی ویژه جوانان و پیگیری اهداف آن برای استعدادیابی، تاثیر مستقیم بر تقویت تیم های ملی از بخش پایه دارد. امسال برای اولین بار اقدام به برگزاری این جشنواره کردیم اما بنا داریم در صورت امکان سالیانه آن را ادامه دهیم. البته مسائل مالی هم در این زمینه تعیین کننده است که اگر از این بابت به مشکل نخوریم حتما اجرای این جشنواره را تداوم می بخشیم.

کد خبر : ۱,۸۷۶
اشتراک در