۵ آبان ۱۳۹۵ ۱۰:۰۶
سرمربی-تیم-جودو-نابینایان---بازی-های-کشورهای-اسلامی-فرصت-خوبی-برای-جودو-ایران-است
سرمربی تیم ملی جودوی نابینایان با اشاره به برگزاری رقابت های این رشته در چهارمین دوره بازی های کشورهای اسلامی گفت: در صورت نهایی شدن اعزام تیم ملی، با حداکثر ظرفیت ممکن و آمادگی کامل به مصاف حریفان خواهیم رفت.
سرمربی تیم ملی جودوی نابینایان با اشاره به برگزاری رقابت های این رشته در چهارمین دوره بازیهای کشورهای اسلامی گفت: در صورت نهایی شدن اعزام تیم ملی، با حداکثر ظرفیت ممکن و آمادگی کامل به مصاف حریفان خواهیم رفت.

به گزارش سایت کمیته ملی پارالمپیک، بنا بر اعلام برگزارکنندگان چهارمین دوره بازیهای کشورهای اسلامی، جودو همراه با دو و میدانی رشته هایی هستند که ویژه ورزشکاران نابینا و معلول شرکت کننده برگزار می شود. بر این اساس اعزام کاروان در قالب این دو رشته به محل برگزاری این دوره بازیها در باکوی آذربایجان در دستور کار کمیته ملی پارالمپیک قرار گرفته است.

محمدرضا حاج یوسف زاده در گفتگو با سایت کمیته ملی پارالمپیک در این رابطه اظهار داشت: بازیهای کشورهای اسلامی فرصتی خوب برای خیلی از رشته ها و ورزشکاران و از جمله جودوی نابینایان ایران است؛ به هر حال برای خیلی از ورزشکاران فرصت شرکت در رویدادهای بزرگی مانند بازی های پارالمپیک و حتی بازی های پاراآسیایی به این راحتی مهیا نمی شود اما شرکت در بازی های کشورهای اسلامی لزومی به کسب سهمیه ندارد.

وی در این رابطه ادامه داد: البته باید در بهترین سطح آمادگی قرار داشت و در رقابت های انتخابی هم بهتر از دیگر ورزشکاران بود تا بتوان در ترکیب تیم ملی برای اعزام به بازی های کشورهای اسلامی قرار گرفت اما در مجموع شرایط شرکت در این بازی ها به مراتب راحت تر و بهتر فراهم می شود.

سرمربی تیم ملی جودوی نابینایان با اشاره به برگزاری بازی های پاراآسیایی ۲۰۱۸ در اندونزی گفت: فرصت دو ساله تا زمان این بازی ها داریم و باید در این فاصله از هر فرصتی برای کسب آمادگی و تجربه بیشتر استفاده کنیم.

حاج یوسف زاده تاکید کرد: بر اساس درخواست رئیس انجمن جودوی نابینایان، برنامه های خود را برای تیم ملی مشخص و اعلام کرده ایم. قرار است پس از نشست با رئیس فدراسیون نابینایان برنامه تیم ملی برای بازی های کشورهای اسلامی نهایی شود. فکر نمی کنم مشکلی وجود داشته باشد. در صورتیکه تیم اعزام شود از حداکثر ظرفیت ممکن استفاده می کنیم تا ورزشکارانی که در پارالمپیک یا رویدادهای قبل از آن نبودند بتوانند در موقعیت کسب تجربه جدید قرار بگیرند.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود تاکید کرد: برنامه ریزی برای تیم ملی جودوی نابینایان باید بر اساس تقویم سال میلادی انجام بگیرد و من هم بر همین اساس برنامه های خود را برای ماه های آتی مشخص و به رئیس انجمن اعلام کرده ام. ما لیگ فعال نداریم بنابراین باید اردوهای بیشتری داشته باشیم تا اینگونه کار استعدادیابی را هم انجام دهیم.

کد خبر : ۱,۸۷۲
اشتراک در