۳ آبان ۱۳۹۵ ۰۶:۴۳
مسابقات-جهانی---اولین-برنامه-پیش-روی-تیم-ملی-قایقرانی-معلولان
تیم ملی قایقرانی معلولان که در بخش پاراکانو فعالیت دارد، حضور در مسابقات جهانی ۲۰۱۷ را به عنوان اولویت اول و مهم برنامه های آتی خود پیش رو دارد.
تیم ملی قایقرانی معلولان که در بخش پاراکانو فعالیت دارد، حضور در مسابقات جهانی ۲۰۱۷ را به عنوان اولویت اول و مهم برنامه های آتی خود پیش رو دارد.

به گزارش سایت کمیته ملی پارالمپیک، حضور شهلا بهروزی راد در بازیهای پارالمپیک ریو باعث شده بود که بیشتر فعالیت ها و تمرکز تیم ملی قایقرانی و مسئولان و مربیان این تیم تا دو ماه پیش به آماده سازی این ورزشکار معطوف شود؛ اما با اتمام این بازیها و فاصله دو ساله باقیمانده تا بازیهای پاراآسیایی ۲۰۱۸ اندونزی، فرصت لازم مهیا شده تا قایقرانان پاراکانوی ایران با حضور در دیگر رویدادها صاحب تجربه ای جدید شوند.

در همین راستا یک ماه پیش تیم ملی قایقرانی ایران با ترکیب شهلا بهروزی راد و اسلام جاهدی در مسابقات قهرمانی آسیا (ازبکستان) شرکت کرد و موفق شد توسط این دو ملی پوش به ترتیب صاحب یک مدال طلا و یک مدال برنز شود. اکنون مسابقات جهانی مهمترین برنامه ای است که پیش روی این تیم، ملی پوشان و مربیان آن قرار دارد و باید برای حضور در آن خود را آماده کنند.

مسعود مهدوی، سرمربی تیم ملی قایقرانی معلولان در گفتگو با سایت کمیته ملی پارالمپیک در این مورد توضیح داد و اظهار داشت: سال آینده مسابقات جهانی پاراکانو همزمان با مسابقات آب های آرام به میزبانی کشور چک برگزار می شود. این مهمترین و اولین برنامه ای است که در تقویم جهانی برای معلولان ثبت شده است و در نظر داریم از آن استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: صحبت هایی با رئیس انجمن قایقرانی معلولان در مورد برنامه های آماده سازی تیم ملی داشته ایم و موافقت ضمنی وی را برای شرکت در این مسابقات کسب کرده ایم، در همین راستا صحبت هایی هم با رئیس کمیته پاراکانو فدراسیون خواهیم داشت تا بعد از آن و به همین زودی ها اردوهای خود را آغاز کنیم.

سرمربی تیم ملی قایقرانی معلولان تاکید کرد: در برنامه اولیه خود این طور پیش بینی کرده ایم که از همین هفته آینده اردوهای تیم ملی را در تهران و در دریاچه آزادی آغاز کنیم. شهلا بهروزی راد و اسلام جاهدی ورزشکارانی خواهند بود که در آغاز اردو در تمرینات شرکت می کنند. سپس به مرور از دیگر ملی پوشان هم دعوت می کنیم.

مهدوی همچنین با بیان اینکه مسابقات جهانی پاراکانو مردادماه برگزار می شود، گفت: بعد از این رقابت ها نیز مسابقات قهرمانی پاراکانو آسیا همزمان با مسابقات آب های آرام در شانگهای چین برگزار می شود. حضور در این رقابت ها را نیز  در برنامه داریم.

کد خبر : ۱,۸۶۴
اشتراک در