۱ آبان ۱۳۹۵ ۰۶:۴۲
شهلا-بهروزی-راد---در-قالب-یک-چشم-انداز-چهار-ساله-برنامه‌ها-و-اهدافم-را-دنبال-می‌کنم
تنها قایقران ایران در بازیهای پارالمپیک ریو که نتوانست به فینال این بازیها راه یابد برای خود یک چشم انداز چهار ساله ترسیم کرده تا در قالب آن برنامه‌ها و اهدافش را تا رسیدن به سکوی دوره آتی بازیهای پاارلمپیک دنبال کند.

تنها قایقران ایران در بازیهای پارالمپیک ریو که نتوانست به فینال این بازیها راه یابد برای خود یک چشم انداز چهار ساله ترسیم کرده تا در قالب آن برنامه‌ها و اهدافش را تا رسیدن به سکوی دوره آتی بازیهای پاارلمپیک دنبال کند.

به گزارش سایت کمیته ملی پارالمپیک، شهلا بهروزی راد تنها قایقران ایران در بازیهای پارالمپیک ریو بود که در میان ۱۰ ورزشکار شرکت کننده در رقابت های کایاک تک نفره ۲۰۰ متر کلاس KL۳ از صعود به فینال بازماند و به جایگاه نهمی بسنده کرد. وی که بعد از بازگشت از ریو در رقابت های قهرمانی آسیا در ازبکستان شرکت کرد و موفق شد در همین رقابت‌های کایاک تک نفره ۲۰۰ متر کلاس KL۳ موفق به کسب مدال طلا شود حالا برنامه و به نوعی چشم انداز چهار ساله ای را ترسیم کرده که تا بر اساس آن خود را در قالب برنامه و اهداف کوچکترش به بزرگترین هدف ورزشی زندگی که کسب سکوی پارالمپیک است، نزدیک و نزدیک تر کند.

این ورزشکار در گفتگو با سایت کمیته ملی پارالمپیک اظهارداشت: من در تمام مسابقات جهانی حداقل راهی فینال می شدم اما در ریو نتوانستم حتی مجوز صعود به این مرحله را بگیرم. شرایط جوی واقعا روی عملکردم تاثیر گذاشته بود. کسانی که با رشته قایقرانی آشنا نباشند می گویند شرایط جوی برای همه یکسان است اما واقعا اینطور نبود؛ روز مسابقه جهت وزش باد از بغل بود و من هم در لاین اول مسابقات بودم. این موضوع تاثیر مستقیم روی کارم داشت و باعث شد نتوانم به فینال هم برسم.

وی ادامه داد: با مدال طلایی که در ازبکستان گرفتم تا حد زیادی از افسردگی پارالمپیک ریو خارج شدم. این روزها شرایط روحی خوبی دارم و به شدت درگیر پایان نامه ام هستم تا از آن دفاع کنم و درسم را به سرانجام برسانم. بعد از آن تمرینات و برنامه های ورزشی ام را بدون دغدغه و با جدیت پیگیری می کنم چون اهداف بزرگی در سر دارم.

 

 


بهروزی راد در مورد برنامه هایش و اینکه حضور در چه رویدادی را پیش رو دارد، گفت: دقیقا نمی دانم اولین رویدادی که باید در آن شرکت کنیم، چه مسابقاتی و در چه سطحی است. چون در کرمانشاه درگیر درس و دانشگاه هستم و هنوز فرصت نکردم با سرمربی تیم تماس بگیرم فقط اینکه من یک چشم انداز چهار ساله ورزشی برای خود ترسیم کرده ام.

قایقران پارالمپیکی ایران تاکید کرد: برای هر ورزشکار حضور در بازیهای المپیک و پارالمپیک یک هدف بزرگ است و بعد از آن کسب مدال در این بازیها؛ من در پارالمپیک ریو شرکت کردم و حالا به فکر مدال آوری در دوره بعدی این بازیها هستم. باید بتوانم در پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو روی سکو برم. بر این اساس یک برنامه چهارساله برای خود تنظیم کرده‌ام که در قالب آن باید در بازیهای پاراآسیایی، سه مسابقه قهرمانی آسیا و چهار مسابقه قهرمانی جهان شرکت کنم. حضور در همین رویدادها کمکی خواهد بود برای اینکه بهتر و آماده تر شوم.

وی تاکید کرد: حضور در مسابقاتی مانند قهرمانی آسیا و قهرمانی جهان پلی است برای بهتر شدن عملکردم تا اول اینکه بتوانم برای پارالمپیک توکیو کسب سهمیه کنم و دوم اینکه در این بازیها در حد مدال آوری ظاهر شوم.

شهلا بهروزی راد در بخش پایانی صحبت های خود گفت: خوشبختانه تجهیزات ورزشی ام کامل شده است. قبلا با مشکل قایق مواجه بودم اما الان دغدغه ای از این بابت ندارم. ۱۰ روز پیش از بازیهای پارالمپیک، صاحب قایق پاراریو در ایران شدم. قایق پیشرفته ای که با آن در پارالمپیک ریو مسابقه دادم. حالا شرایط مهیاست تا با این قایق کامل تمریناتم را دنبال کنم که قطعا این موضوع روی عملکردم تاثیر می گذارد.

کد خبر : ۱,۸۶۱
اشتراک در