۲۸ مهر ۱۳۹۵ ۰۶:۱۲
تنیس-روی-میز-به-دنبال-سهمیه-بیشتر-برای-افزایش-شانس-مدال-آوری-تیمی-در-بازی-های-پاراآسیایی
تنیس روی میز معلولان ایران که از جمله رشته های غایب کاروان ایران در بازیهای پارالمپیک بود به دنبال ایجاد فرصت برای کسب سهمیه بازی های پاراآسیایی و افزایش آن نسبت به دوره پیش این بازیها است تا اینگونه شانس مدال تیمی خود را در این عرصه بالا ببرد.
تنیس روی میز معلولان ایران که از جمله رشته های غایب کاروان ایران در بازیهای پارالمپیک بود به دنبال ایجاد فرصت برای کسب سهمیه بازی های پاراآسیایی و افزایش آن نسبت به دوره پیش این بازیها است تا اینگونه شانس مدال تیمی خود را در این عرصه بالا ببرد.

به گزارش سایت کمیته ملی پارالمپیک، بازیهای پارالمپیک ریو به پایان رسیده  و اگر چه هنوز آسیب شناسی و ارزیابی عملکرد تک تک رشته های اعزامی به این بازیها توسط کمیته ملی پارالمپیک و دیگر مسئولان مربوطه نهایی نشده است اما مسئولان تصمیم گیرنده در بسیاری از رشته ها از همین حالا به فکر برنامه ریزی برای حضور در مهمترین رویداد جمعی پیش رو یعنی بازیهای پاراآسیایی هستند. به خصوص رشته هایی که در پارالمپیک غایب بودند و حالا به دنبال این هستند تا از حالا با آماده سازی بهتر و کسب سهمیه، حضوری موفق و چشمگیر در اندونزی داشته باشند.

تنیس روی میز از جمله این رشته هاست؛ این رشته در بازیهای پاراآسیایی اینچئون با چهار نماینده (دو نماینده در هر یک از بخش های مردان و زنان) حضور داشت و موفق شد در بخش مردان توسط حسن جانفشان و علی رنجبر به دو عنوان دومی و سومی دست یابد. حالا مسئولان این رشته به این فکر هستند که با برنامه ریزی مناسب، شرایط را به گونه ای مهیا کنند که بتوانند برای بازیهای پاراآسیایی اندونزی کسب سهمیه بیشتر کرده و شانس مدال آوری خود را به خصوص در بخش تیمی بیشتر کنند.

مهدی آرمندنیا، رئیس انجمن تنیس روی میز معلولان، در گفتگو با سایت کمیته ملی پارالمپیک با تاکید بر اینکه زمان کسب سهمیه برای بازیهای پاراآسیایی اندونزی آغاز شده است، اظهار داشت: از همین حالا عملکرد و امتیاز حضور پینگ پنگ بازان در رویدادهای مختلف، روی رنکینگ جهانی آنها برای مشخص شدن وضعیتشان جهت بازیهای پاراآسیایی ۲۰۱۸ تاثیر می گذارد. هر چه رنکینگ بهتر شود، شانس کسب سهمیه حتی به صورت سهمیه اعطایی بیشتر و بهتر می شود.

وی ادامه داد: ما هم باید به این فکر باشیم که رده بندی بازیکنانمان در کلاس های دهگانه بهبود پیدا کند تا اینگونه شانسمان برای کسب سهمیه بیشتر شود. این مسئله برای ما اهمیت زیادی دارد چرا که با افزایش سهمیه، شانس مدال تیمی تنیس روی میز در بازیهای پاراآسیایی بیشتر می شود.

رئیس انجمن تنیس روی میز معلولان در این رابطه خاطرنشان کرد: از مجموع ۱۰ کلاس تعریف شده برای تنیس روی میز (۵ کلاس ایستاده و ۵ کلاس نشسته)، در بخش انفرادی تنیس روی میز ایران در چهار، پنج کلاس شانس مدال دارند اما در بخش تیمی شانسمان خیلی بیشتر است طوریکه در هفت، هشت کلاس می توانیم مدال آور باشیم. البته این مستلزم افزایش سهمیه ها و تکمیل کردن کلاس ها است.

آرمندنیا تصریح کرد: در هر صورت از حالا به فکر بازیهای پاراآسیایی هستیم و اینکه با قدرت در این دوره بازیها شرکت کنیم. به زودی مسابقات قهرمانی کشور برای شناسایی بازیکنان و استعدادیابی در میان آنها برگزار می شود. همزمان با این رقابت ها، مسابقات باشگاهی نیز برگزار خواهد شد که خود به بحث استعدادیابی و تدارک بهتر بازیکنان کمک می کند.

وی تاکید کرد: بازیکنان برتر شرکت کننده در این رقابت های داخلی را شناسایی می کنیم. در عین حال به دنبال ایجاد فرصتی هستیم تا بتوانیم پیش از اتمام سال یک اعزام برون مرزی در قالب تیم ملی داشته باشیم. با کمک حامی مالی بازیکنان برتر شناسایی شده تا بتوانند جایگاهشان را در رنکینگ جهانی بهبود بخشند.

رئیس انجمن تنیس روی میز معلولان در پایان گفت: این برنامه اولیه ای است که در انجمن تنیس روی میز و برای بازیهای پاراآسیایی در نظر گرفته شده است یعنی برگزاری مسابقات داخلی جهت شناسایی بازیکنان و اعزام آنها به یک رویداد بین المللی تا پیش از اتمام سال؛ به هر حال بازیهای پاراآسیایی تنها رویداد مهم پیش روی ما است و باید هر گونه برنامه ریزی را در جهت آماده سازی برای این رویداد انجام دهیم.

کد خبر : ۱,۸۵۶
اشتراک در