۲۵ مهر ۱۳۹۵ ۱۲:۳۵
کمیته-ملی-پارالمپیک-و-سازمان-بهزیستی-برای-گرامیداشت-روز-جهانی-معلولین-تفاهمنامه-امضا-می-کنند
معاون فنی کمیته ملی پارالمپیک از برنامه های ویژه پیش بینی شده به مناسبت روز جهانی معلولان که طی تفاهمنامه با سازمان بهزیستی و با همکاری این کمیته اجرا می شود، خبر داد.
معاون فنی کمیته ملی پارالمپیک از برنامه های ویژه پیش بینی شده به مناسبت روز جهانی معلولان که طی تفاهمنامه با سازمان بهزیستی و با همکاری این کمیته اجرا می شود، خبر داد.

بهروز برجسته در گفتگو با سایت کمیته ملی پارالمپیک با اشاره به گرامیداشت روز پارالمپیک اظهارداشت: ۲۴ مهرماه در تقویم کشور به نام روز ملی پارالمپیک نامگذاری شده است که البته گرامیداشت این روز فقط به یک روز ختم نمی شود، طوریکه برای مدت یک هفته برنامه های ویژه این روز در سراسر کشور برگزار می شود.

وی با تاکید بر اینکه برنامه های روز ملی پارالمپیک زیر نظر ستاد ویژه تشکیل شده برای این روز اجرا می شود، خاطرنشان کرد: البته امسال به خاطر همزمانی این روز و برنامه های هفتگی آن با ایام سوگواری امام حسین (ع)، برنامه های پیش بینی شده متفاوت از همیشه و بدون جشن برگزار می شود. نشست های فرهنگی و آموزشی برنامه هایی است که برای این گرامیداشت روز پارالمپیک پیش بینی شده و تا یک هفته آینده در تهران و در شهرستان ها زیر نظر هیات های استانی پیگیری می شود.

معاون فنی کمیته ملی پارالمپیک همچنین با یادآوری اینکه ۱۲ آذرماه روز جهانی معلولین است، خاطرنشان کرد: اهم برنامه های مورد نظر برای ورزش معلولان و گرامیداشت آن در این روز برگزار می شود. به همین منظور تفاهم نامه ای هم با سازمان بهزیستی امضا شده است تا برنامه های این روز ویژه تر از هر سال برگزار شود.

برجسته با بیان اینکه برای گرامیداشت روز جهانی معلولین و پارالمپیک برنامه های مفصلی در نظر گرفته شده است، گفت: این برنامه ها با همکاری کمیته ملی پارالمپیک و سازمان بهزیستی برگزار می شود. جزئیات برنامه بعد از نهایی شدن اعلام می شود.

این مقام مسئول در کمیته ملی پارالمپیک در پایان اظهارداشت: گرامیداشت روز ملی و جهانی پارالمپیک فرصتی است برای ایجاد انگیزه در افراد معلولی که هنوز به ورزش پارالمپیک رو نیاورده اند و آشنایی بیشتر آنها با این عرصه؛ چه بسا همین روزها و گرامیداشت آنها باعث شود این افراد وارد صحنه ورزش پارالمپیک شده و فعالیت مستمری را در آن دنبال کنند.

کد خبر : ۱,۸۴۹
اشتراک در