۱۸ مهر ۱۳۹۵ ۰۶:۲۴
اعلام-تصمیات-اتخاذ-شده-برای-برگزاری-اولین-دوره-مسابقات-پاراتکواندو-در-پارالمپیک-۲۰۲۰
سرمربی تیم ملی پاراتکواندو از قطعی شدن برگزاری رقابت های این رشته در جریان بازی های پارالمپیک ۲۰۲۰ برای سه وزن و سه کلاس مردان و زنان خبر داد و گفت: البته کمیته پاراتکواندو فدراسیون جهانی بررسی برنامه ای برای اضافه شدن سه کلاس دیگر به این رقابت ها را در دستور کار دارد.
سرمربی تیم ملی پاراتکواندو از قطعی شدن برگزاری رقابت های این رشته در جریان بازیهای پارالمپیک ۲۰۲۰ برای سه وزن و سه کلاس مردان و زنان خبر داد و گفت: البته کمیته پاراتکواندو فدراسیون جهانی بررسی برنامه ای برای اضافه شدن سه کلاس دیگر به این رقابت ها را در دستور کار دارد.

حسین مدانلو در گفتگو با سایت کمیته ملی پارالمپیک با یادآوری اینکه رقابت های پاراتکواندو در جریان المپیک ریو به صورت نمادین و تنها در یک وزن برگزار شد اما از پارالمپیک ۲۰۲۰ ژاپن رقابت های این رشته به صورت رسمی و به منظور توزیع مدال برگزار می شود، در مورد جدیدترین تصمیمات اتخاذ شده در رابطه با چگونگی حضور این رشته در پارالمپیک آتی توضیح داد.

وی که چندی پیش در راس تیم ملی پاراتکواندو و به منظور حضور در مسابقات قهرمانی اروپا عازم لهستان شده بود، به نشستی که در جریان این مسابقات از سوی کمیته پاراتکواندو فدراسیون جهانی برگزار شد، اشاره کرد و اظهار داشت: در این نشست مسئول کمیته پاراتکواندو فدراسیون جهانی اعلام کرد که تاکنون برگزاری پاراتکواندو پارالمپیک در سه وزن ۶۱، ۷۵ و ۷۵+ کیلوگرم و در سه کلاس برای هر دو بخش مردان و زنان قطعی شده است.

وی ادامه داد: بر این اساس کلاس پاراتکواندوکاران برای پارالمپیک ژاپن ادغام می شود و با توجه به برگزاری همزمان مسابقات در دو بخش مردان و زنان، در کل سه مدال طلا، سه مدال نقره و ۶ مدال برنز برای هر بخش توزیع خواهد شد.

سرمربی تیم ملی پاراتکواندو تصریح کرد: البته بنا به اظهارات مسئول کمیته پاراتکواندو فدراسیون جهانی، قرار است در نشست آتی این کمیته در مورد چگونگی برگزاری مسابقات پاراتکواندو در پارالمپیک ۲۰۲۰ بررسی های دوباره ای انجام شود. بررسی اضافه شدن سه کلاس دیگر به این رقابت ها در دستور کار است و قرار است در نشستی آتی در این زمینه بررسی های لازم انجام شود و اگر مسئولان به  جمع بندی برسند، با ادغام کلاس ها، کلاس جدیدی تعریف شده و به پارالمپیک اضافه می شود. در صورت نهایی شدن این تصمیم، تعداد مدال های توزیعی در پارالمپیک برای پاراتکواندوکاران افزایش پیدا کرده و تعداد مدال های طلا به ۶ مدال می رسد.

مدانلو با تاکید بر قدرت پاراتکواندو ایران که بارها با حضور در مسابقات مختلف قاره ای و جهانی نمایش داده شده است، خاطرنشان کرد: پاراتکواندو ایران در ۶ کلاس مدعی است و اگر رقابت های پاراتکواندو پارالمپیک در ۶ کلاس برگزار شود، برای ما خیلی خوب خواهد شد چراکه در این صورت شانس ما برای کسب تعداد مدال های طلا بیشتر که بر روی جایگاه کاروان ایران تاثیر مستقیم دارد، افزایش خواهد یافت.

وی یادآور شد: در هر صورت طبق آنچه مسئول کمیته پاراتکواندو فدراسیون جهانی در نشست برگزار شده در لهستان به آن اشاره کرد، برگزاری مسابقات پاراتکواندو پارالمپیک در سه وزن و سه کلاس قطعی است و تا دو - سه ماه آینده مشخص خواهد شد که آیا کلاس جدیدی به این کلاس ها اضافه می شود یا خیر؛ البته هنوز این موضوع به صورت رسمی اعلام نشده است. بعد از بررسی های مورد نظر در نشست آتی، برنامه پاراتکواندو پارالمپیک به صورت رسمی مشخص و اعلام می شود.

بر پایه این گزارش، در تنها دیدار نمایشی برگزاری شده  پاراتکواندو  در جریان المپیک ریو، مهدی پور رهنما نماینده کشورمان بود که مقابل حریفی از روسیه به میدان رفت. حضور پور رهنما و حریف روسی وی با انتخاب فدراسیون جهانی انجام شد.

کد خبر : ۱,۸۳۷
اشتراک در