۱۴ مهر ۱۳۹۵ ۰۷:۲۲
برگزاری-رقابت-های-دوچرخه-سواری-قهرمانی-کشور-به-نام-مرحوم--بهمن-گلبارنژاد
مسابقات دوچرخه سواری قهرمانی کشور در سال جاری همزمان با ایام چهلمین روز درگذشت مرحوم بهمن گلبارنژاد و به نام این رکابزن پارالمپیکی در شیراز برگزار خواهد شد.

مسابقات دوچرخه سواری قهرمانی کشور در سال جاری همزمان با ایام چهلمین روز درگذشت مرحوم بهمن گلبارنژاد و به نام این رکابزن پارالمپیکی در شیراز برگزار خواهد شد.

به گزارش سایت کمیته ملی پارالمپیک، گلبارنژاد تنها رکابزن کاروان ایران در بازیهای پارالمپیک ریو بود. وی در روز پایانی این دوره بازیها و در جریان رقابت های دوچرخه سواری دچار آسیب دیدگی شدید شد و  در حین انتقال به بیمارستان دچار ایست قلبی شد و با وجود تلاش پزشکان برای احیا، دار فانی را وداع گفت.

به همین منظور انجمن دوچرخه سواری ورزشکاران معلول قصد دارد دوره پیش روی مسابقات قهرمانی کشور را به نام وی برگزار کند. قرار بود رقابت های قهرمانی دوچرخه سواری کشور آذرماه برگزار شود اما بنا به تصمیم مسئولان انجمن، این رقابت ها یک ماه زودتر و طی روزهای ۱۰ تا ۱۳ آبان ماه برگزار می شود تا مصادف با ایام چلهمین روز درگذشت مرحوم بهمن گلبارنژاد شود.

فرهاد عصفوری، دبیر انجمن دوچرخه سواری معلولان، در گفتگو با سایت کمیته ملی پارالمپیک ضمن اشاره به این مطلب اظهار داشت: امسال مسابقات قهرمانی کشور با نام مرحوم «بهمن گلبارنژاد» برگزار می شود. هنوز تعداد نهایی تیم های شرکت کننده دراین رقابت ها نهایی نشده چراکه تیم ها و ورزشکاران تا ۱۸ مهرماه برای اعلام آمادگی فرصت دارند.

وی تصریح کرد: مسابقات قهرمانی کشور در دو بخش سرعت و جاده و به میزبانی شیراز برگزار می شود.

دبیر انجمن دوچرخه سواری معلولان همچنین از برنامه نهایی شده این کمیته برای نامگذاری رقابت های قهرمانی کشور از سال آینده خبر داد و گفت: از سال بعد تمام مسابقات قهرمانی کشور به نام مرحوم بهمن گلبارنژاد و مرحوم محمد عسگری برگزار می شود.

 

 


وی در این رابطه ادامه داد: مرحوم محمد عسگری رئیس انجمن دوچرخه سواری معلولان بودند که سال گذشته دار فانی را وداع گفتند. مراسم  خاکسپاری وی سوم مهرماه انجام شد و امسال هم مراسم خاکسپاری مرحوم گلبارنژاد دوم مهرماه برگزار شد. بنابراین از سال آینده رقابت های قهرمانی کشور از اول مهرماه و با نام مرحوم گلبارنژاد و مرحوم عسکری برگزار می شود. برنامه خود را در این زمینه به فدراسیون جهانی هم اعلام کرده ایم.

عصفوری تاکید کرد: فعلا برگزاری رقابت های دوچرخه سواری قهرمانی کشور در رده سنی بزرگسالان را در برنامه داریم اما در تلاش هستیم از سال آینده در رده سنی جوانان نیز برگزارکننده مسابقات قهرمانی کشور باشیم.

 

 


بر پایه این گزارش، مرحوم محمد عسگری تابستان سال گذشته به هنگام تماشای رقابت تیم های والیبال ایران و آمریکا در جریان لیگ جهانی سکته کرد و به کما رفت. وی در نهایت پس از گذشت بیش از یک ماه دارفانی را وداع گفت.

کد خبر : ۱,۸۳۳
اشتراک در