۲ تیر ۱۳۹۳ ۰۸:۵۱
جلسه هماهنگی آموزشی و پژوهشی کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون جانبازان ومعلولان
پس از شکل گیری شورای آموزش و پژوهش در کمیته ملی پارالمپیک و برگزاری دو جلسه،اعضای این شورا به این نتیجه رسیدند که بایدهماهنگی بیشتری بین برنامه های بخش آموزش و پژوهش کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون جانبازان و معلولان کشور ایجاد شود.براین اساس روز شنبه مورخ 31/3/93 اولین جلسه  هماهنگی بین مدیران آموزش و پژوهش  کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون جانبازان و معلولان در محل فدراسیون مذکور برگزار گردید.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی پارالمپیک، موضوع این جلسه ایجاد توازن و تعادل در زمینه برگزاری دوره های آموزشی، جلوگیری از کارهای موازی و انجام دوره های بین المللی مورد نیاز مربیان  کشور در زمینه ارتقاء و نیز بحث و تبادل نظر در زمینه اشاعه جنبش پارالمپیک بود.
در این جلسه مشترک دربخش ارتقاء بااشاره به نیاز رشته های مختلف جانبازان و معلولان به تربیت مربیانی در سطح بین المللی، پیشنهاد شد تجربه رشته والیبال نشسته و تنیس روی میز که منجر به ایجاد سطح مربیگری بین المللی برای این رشته ها با پیشنهاد و پیگیری ایران از طریق IPC کمیته بین المللی پارالمپیک شد، به رشته های دیگر نیز تسری یابد. به همین منظورمقرر گردید این پیگیری با طراحی برنامه ای پنج ساله برای رشته های دیگر عملیاتی شود. لازم به ذکر است که به جز رشته والیبال نشسته و تنیس روی میز رشته های ورزشی دیگر معلولان فاقد درجات بین المللی است.
در خصوص اشاعه جنبش پارالمپیک پیشنهاد شد با تهیه جدول کارنما مراحل تدوین برنامه ها ی خاص در این مورد آغاز گردد.
در پایان به منظور دستیابی سریع تر به  اهداف مورد نظر تداوم جلسات بخش آموزشی پارالمپیک و فدراسیون های جانبازان و معلولان و فدراسیون ورزشهای نابینایان دردستور کار قرار گرفت.

کد خبر : ۱۸۳
اشتراک در