۲۷ شهریور ۱۳۹۵ ۱۵:۲۸
مدال-برنز-احسانی-در-پرتاب-وزنه--احسانی-بیست-و-دومین-مدال-آور-کاروان
نماینده پرتاب وزنه کشورمان در بازی های پارالمپیک 2016 ریو به مدال برنز دست یافت.
نماینده پرتاب وزنه ایران در بازی های پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو به مدال برنز دست یافت.

به گزارش سایت کمیته ملی پارالمپیک، در ادامه مسابقات روز دهم بازی های پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو و در رقابتهای دو و میدانی، جاوید احسانی شکیب در مسابقات پرتاب وزنه کلاس F۵۷ به مصاف حریفان رفت که با ثبت رکورد ۱۴ متر و ۱۳ سانتی متر به عنوان سوم و مدال برنز دست یافت.

احسانی در پرتاب اول رکورد ۱۳ متر و ۵۳ سانتی متر را ثبت کرد، اما در پرتاب های دوم و سوم مرتکب خطا شد. وی در پرتاب های چهارم و پنجم به ترتیب ۱۳/۲۶ و ۱۳/۵۱ پرتاب کرد. احسانی در آخرین پرتاب رکورد ۱۴ متر و ۱۳ سامتی متر را ثبت کرد تا در کورس قهرمانی بماند و در جایگاه سوم قرار گیرد. در نهایت احسانی با همین پرتاب به نشان برنز دست یافت.

مدال برنز جاوید احسانی بیست و دومین مدال کاروان ورزشی شهدای منا در پانزدهمین دوره بازی های پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو بود.

گوشان وو از چین در این ماده با ۱۴ متر و ۴۲ سانتی متر مدال طلا را بر گردن آویخت و راکیکی از لهستان با ۱۴ متر و ۲۶ سانتی متر مدال نقره را از آن خود کرد.

بدین ترتیب پرونده تیم دو و میدانی کشورمان با کسب یک مدال طلا، ۶ نقره و ۴ برنز بسته شد.

کاروان پارالمپیک کشورمان تاکنون ۷ طلا، ۸ نقره و ۷ برنز کسب کرده است.

مدال‌های ایران تا روز دهم به شرح زیر است:

طلا: ساره جوانمردی (۲ طلا در تیراندازی)، مجید فرزین (وزنه‌برداری)، محمد خالوندی (پرتاب نیزه) و غلامرضا رحیمی (تیراندازی با کمان)، سیامند رحمان (وزنه برداری) و زهرا نعمتی (تیراندازی با کمان)

نقره: سامان پاکباز (پرتاب وزنه)، علیرضا قلعه‌ناصری (پرتاب دیسک)، نعمتی و رنجبر (میکس ریکرو تیمی)، سجاد محمدیان (پرتاب وزنه) و عبدالله حیدری (پرتاب نیزه)، سجاد نیک پرست (پرتاب نیزه)، حامد امیری (پرتاب وزنه) و فوتبال هفت نفره

برنز: پیمان نصیری (دوی ۱۵۰۰ متر)، ابراهیم رنجبر (تیراندازی با کمان)، علی صادق زاده (وزنه برداری)، اسدالله عظیمی (پرتاب وزنه)، جواد حردانی (پرتاب نیزه)، محسن کائیدی (پرتاب نیزه) و جاوید احسانی شکیب (پرتاب وزنه)

پانزدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو از ۱۸ شهریور ماه با حضور چهار هزار و ۳۵۰ ورزشکار از ۱۵۹ کشور جهان به‌میزبانی شهر ریودوژانیروی برزیل آغاز شده است و تا ۲۸ شهریورماه ادامه خواهد داشت.

در این دوره از مسابقات که به مدت ۱۱ روز در ۲۳ رشته ورزشی برگزار می شود کاروان ورزشی کشورمان با عنوان «شهدای منا» متشکل از ۱۱۰ ورزشکار در ۱۲ رشته ورزشی حضور دارد.

کد خبر : ۱,۷۹۵
اشتراک در