۲۵ شهریور ۱۳۹۵ ۲۰:۴۵
والیبال-نشسته-بانوان-در-نخستین-حضور-پارالمپیکی-خود-پنجم-شد
تیم ملی والیبال نشسته بانوان ایران در اولین حضورش در بازی‌های پارالمپیک، موفق به کسب عنوان پنجمی در بازی‌های ۲۰۱۶ ریو شد.

تیم ملی والیبال نشسته بانوان ایران در اولین حضورش در بازی‌های پارالمپیک، موفق به کسب عنوان پنجمی در بازی‌های ۲۰۱۶ ریو شد.

به گزارش سایت کمیته ملی پارالمپیک، در ادامه مسابقات هشتمین روز از بازی‌های پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو و در رقابت‌های والیبال نشسته بانوان، تیم ملی کشورمان برای تعیین عنوان پنجمی به مصاف هلند رفت که با برتری مقابل حریف اروپایی خود موفق به کسب این عنوان در اولین حضور در پارالمپیک شد.

ملی‌پوشان کشورمان در ست‌های اول، دوم و پنجم با نتایج ۲۵ بر ۲۱ ، ۲۵ بر ۱۳ و ۱۵ بر ۱۳ از سد حریف قدرتمند خود گذشتند و ست‌های سوم و چهارم را ۲۵ بر ۲۳ و ۲۴ بر ۱۵ واگذار کردند تا در نهایت عنوان پنجمی بازی‌های پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو را از آن خود کنند.

بازیکنان کشورمان در ست اول بسیار برتر از حریف ظاهر شدند و هر دو تایم استراحت فنی اول را با برتری به پایان رساندند. هر چند که در اواخر این ست حریف اختلاف را کم کرد، اما در نهایت ایران برنده بود.

در وقت دوم هم با وجود اینکه بانوان کشورمان چند امتیازی را از حریف عقب افتادند، اما خیلی زود جبران کردند و زنگ تایم اول استراحت فنی با نتیجه ۸ بر ۶ به نفع ایران به صدا درآمد. تایم دوم استراحت فنی نیز با نتیجه ۱۶ بر ۸ به نفع ایران تمام شد تا در نهایت این ایران باشد که با نتیجه ۲۵ بر ۱۳ پیروز شود.

در وقت سوم البته حریف کمی بهتر ظاهر شد و تا امتیازات پایانی بازی پایاپایی را شاهد بودیم و در نهایت این هلندی‌ها بودند که با نتیجه نزدیک ۲۵ بر ۲۳ برنده شدند تا کار به ست چهارم کشیده شود.

وقت چهارم هلندی‌ها با توپ پر آمدند و با سرویس‌های هدف‌دار چندین امتیاز متوالی را کسب کردند و حتی در مقطعی اختلاف را به بیش از ۱۰ امتیاز هم رساندند و در نهایت پیروز این ست شدند.



در ست پنجم ملی‌پوشان کشورمان نبض بازی را در دست گرفتند و در نهایت با پیروزی ۱۵ بر ۱۳ به عنوان پنجمی پارالمپیک دست یافتند.

* از نکات جالب توجه این دیدار حمایت‌های تماشاگران برزیلی از بانوان کشورمان بود که با هر امتیاز آنها شادی می‌کردند و فریاد «ایران - ایران» سر می‌دادند.

* استقبال خوبی از این مسابقه شده بود و تقریبا نیمی از صندلی‌های سالن پر شده بود.

پانزدهمین دوره بازی های پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو از ۱۸ شهریور ماه با حضور چهار هزار و ۳۵۰ ورزشکار از 159 کشور جهان به میزبانی شهر ریودوژانیرو برزیل آغاز شده است و تا ۲۸ شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

در این دوره از مسابقات بیش از ۴۰۰۰ ورزشکار از ۱۶۰ کشور جهان به مدت ۱۱ روز در ۲۳ رشته ورزشی به رقابت خواهند پرداخت. کاروان ورزشی کشورمان با عنوان «شهدای منا» متشکل از 111 ورزشکار در ۱۲ رشته ورزشی در این دوره از بازی‌ها حضور دارد.

کد خبر : ۱,۷۷۹
اشتراک در