۲۴ شهریور ۱۳۹۵ ۲۳:۵۶
آسترکی-سیامند-برای-مهار-وزنه-۳۱۰--کیلوگرمی-هیچ-استرسی-نداشت
مربی تیم ملی وزنه برداری معلولان ایران گفت: قول داده بودیم که سیامند رحمان در پارالمپیک ریو رکوردشکنی کند و او توانست به این قولش عمل کند.

مربی تیم ملی وزنه برداری معلولان ایران گفت: قول داده بودیم که سیامند رحمان در پارالمپیک ریو رکوردشکنی کند و او توانست به این قولش عمل کند.

به گزارش سایت کمیته ملی پارالمپیک، رضا آسترکی پس از قهرمانی مقتدرانه سیامند رحمان در پارالمپیک ریو اظهار داشت: وقتی سیامند یک طرف مسابقه باشد، آن رقابت یک طرفه خواهد بود. مهم برای ما ثبت رکوردی بود که قولش را داده بودیم و سیامند به این قول عمل کرد.

وی افزود: می خواستیم همه در پارالمپیک ریو بلند کردن وزنه ۳۰۰ کیلویی را ببینند که البته سیامند دو وزنه بالاتر از این را هم مهار کرد تا آمادگی فوق العاده‌ اش را نشان بدهد.

مربی تیم ملی وزنه برداری معلولان ادامه داد: سیامند به خوبی گرم کرد و خوشبختانه آن مشکلی که در پارالمپیک لندن رخ داده بود، اینجا پیش نیامد و او توانست وزنه ها را یکی پس از دیگری مهار کند.

آسترکی گفت: خدا کمک کرد و این همان وزنه هایی بودند که مهار آن را تصور کرده بودیم. برای این وزنه ها باید شرایط مهیا می شد که خوشبختانه فراهم بود.




وی عنوان کرد: سیامند در تمرینات ۳۱۵ کیلوگرم را هم مهار کرده بود، اما نظرمان این بود که ابتدا رکورد ۳۰۰ کیلوگرم را بزند. واقعا حیف بود که بخواهیم برای رکورد های بالاتر چهار سال دیگر منتظر بمانیم. به همین دلیل تصمیم گرفتیم که او امروز همه رکوردها را بزند.

مربی تیم ملی وزنه برداری معلولان در پاسخ به این سوال که آیا سیامند رحمان برای این رکورد شکنی استرس داشت؟ خاطرنشان کرد: سیامند شب گذشته و حتی پیش از آن هم هیچ استرس و تزلزلی نداشت. او دیشب به من گفت آیا باید کار خاصی انجام بدهد، که به او گفتم همان روال عادی را داشته باشد.

آسترکی در پایان گفت: امروز رکوردی ثبت شد که سال ها باقی خواهد ماند و اگر بخواهد روزی شکسته شود، به دست یک ایرانی دیگر خواهد بود.

کد خبر : ۱,۷۵۸
اشتراک در