۲۴ شهریور ۱۳۹۵ ۱۴:۴۷
صادق-زاده-در-وزنه-برداری-برنز-گرفت
وزنه بردار دسته ۱۰۷ کیلوگرم ایران در بازیهای پارالمپیک به مدال برنز دست پیدا کرد. این دوازدهمین مدال کاروان ورزش ایران در این دوره از بازیهاست.

وزنه بردار دسته ۱۰۷ کیلوگرم ایران در بازیهای پارالمپیک به مدال برنز دست پیدا کرد. این دوازدهمین مدال کاروان ورزش ایران در این دوره از بازیهاست.

به گزارش سایت کمیته ملی پارالمپیک، در ادامه مسابقات هفتمین روز از بازی‌های پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو و در آخرین روز از رقابت‌های وزنه‌برداری، علی صادق‌زاده در دسته ۱۰۷ کیلوگرم با ۹ وزنه‌بردار دیگر به رقابت پرداخت که با ثبت وزنه ۲۲۶ کیلوگرمی به مدال برنز دست یافت.

صادق‌زاده در نخستین حرکت موفق به مهار وزنه ۲۲۶ کیلوگرمی شد، اما در حرکت دوم در حالی که وزنه ۲۳۴ کیلوگرمی را لیفت کرده بود، اما با دو چراغ قرمز و یک سفید داوران این حرکت مورد قبول قرار نگرفت تا کار او برای کسب مدال طلا یا نقره سخت شود.

صادق‌زاده برای سومین و آخرین حرکتش وزنه ۲۳۴ کیلوگرمی را انتخاب کرد و در حالی که این بار هم موفق به مهار این وزنه شده بود داوران با ۲ چراغ قرمز از او قبول نکردند تا با کسب مدال برنز به کارش پایان دهد.

مدال صادق‌زاده دوازدهمین مدال کاروان ورزشی شهدای منا در بازی‌های پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو بود.

پاولوس مامالوس از یونان در این دسته با ۲۳۸ کیلوگرم ضمن شکستن رکورد پارالمپیک مدال طلا را بر گردن آویخت. احمد محمد از مصر هم با ۲۳۳ کیلوگرم مدال نقره را از آن خود کرد.

وزنه بردار یونانی برای حرکت چهارم درخواست وزنه ۲۴۳ کیلوگرمی را برای جابجایی رکورد خودش کرد که موفق به مهار آن نشد.

 

وزنه‌برداری کشورمان با شش وزنه‌بردار در این مسابقات شرکت کرده است که پیش از این حمزه محمدی در ۶۵ کیلو چهارم شده بود و مجید فرزین در دسته ۸۰ کیلوگرم به مدال طلا دست یافته بود. سید حامد صلحی‌پور نیز در دسته ۸۸ کیلوگرم اوت کرده بود. سامان رضی هم روز گذشته در دسته ۸۸ کیلوگرم چهارم شد.

از ساعت ۱۶ عصر امروز به وقت محلی و در آخرین دسته مسابقات سیامند رحمان، قوی‌ترین مرد پارالمپیکی جهان در دسته فوق سنگین به مصاف حریفانش می‌رود.

مدال های کاروان ورزش ایران در پارالمپیک ریو به شرح زیر است:

طلا: ساره جوانمردی (تیراندازی بانوان)، مجید فرزین (وزنه برداری) و محمد خالوندی (پرتاب نیزه)، غلامرضا رحیمی (ریکرو)

نقره: سامان پاکباز (پرتاب وزنه)، علیرضا قلعه ناصری (پرتاب دیسک)، نعمتی و رنجبر (میکس ریکرو تیمی)، سجاد محمدیان (پرتاب وزنه) و عبدالله حیدری (پرتاب نیزه)

برنز: پیمان نصیری (دو ۱۵۰۰ متر)، ابراهیم رنجبر (ریکرو)، علی صادق زاده(وزنه برداری)

پانزدهمین دوره بازی های پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو از ۱۸ شهریور ماه با حضور چهار هزار و ۳۵۰ ورزشکار از ۱۵۹ کشور جهان به میزبانی شهر ریودوژانیرو برزیل آغاز شده است و تا ۲۸ شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

کاروان ورزشی کشورمان با عنوان «منا» متشکل از ۱۱۱ ورزشکار در ۱۲ رشته ورزشی در این دوره از بازی‌ها حضور دارد.

 

 

 

کد خبر : ۱,۷۴۹
اشتراک در