۲۳ شهریور ۱۳۹۵ ۲۰:۴۰
سامان-رضی-در-وزنه-برداری-چهارم-شد
نماینده دسته ۹۷ کیلوگرم وزنه‌برداری کشورمان در بازی‌های پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو به عنوانی بهتر از پنجمی نرسید.

نماینده دسته ۹۷ کیلوگرم وزنه‌برداری کشورمان در بازی‌های پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو به عنوانی بهتر از پنجمی نرسید.

به گزارش سایت کمیته ملی پارالمپیک، در ادامه مسابقات ششمین روز از بازی‌های پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو و در رقابت‌های وزنه‌برداری، سامان رضی در دسته ۹۷ کیلوگرم با ۱۰ وزنه‌بردار دیگر به رقابت پرداخت که با ثبت وزنه ۲۲۱ کیلوگرمی به عنوانی بهتر از چهارمی نرسید.

رضی در نخستین حرکت موفق به مهار وزنه ۲۲۱ کیلوگرمی شد، اما در حرکت دوم در مهار وزنه ۲۲۶ کیلوگرمی ناکام ماند تا از کورس مدعیان جا بماند. رضی برای سومین و آخرین حرکتش وزنه ۲۲۹ کیلوگرمی را انتخاب کرد که موفق به مهار این وزنه هم نشد تا دستش از کسب مدال کوتاه بماند.

محمد الدیب از مصر در این دسته با ۲۳۷ کیلوگرم ضمن شکستن رکورد پارالمپیک مدال طلا را بر گردن آویخت. وزنه‌بردار مصری برای حرکت چهارم خود وزنه ۲۴۴ کیلوگرمی را برای شکستن رکورد جهان انتخاب کرد که در مهار آن ناموفق بود.

دانگ ژی از چین با ۲۳۳ کیلوگرم و کاستیلو از مکزیک با ۲۲۹ کیلوگرم به ترتیب مدال های نقره و برنز را از آن خود کردند.




وزنه‌برداری کشورمان با شش وزنه‌بردار در این مسابقات شرکت کرده است که پیش از این حمزه محمدی در ۶۵ کیلو چهارم شده بود و مجید فرزین در دسته ۸۰ کیلوگرم به مدال طلا دست یافته بود. سید حامد صلحی‌پور نیز صبح امروز در دسته ۸۸ کیلوگرم اوت کرده بود.

فردا و در آخرین روز مسابقات وزنه‌برداری علی صادق‌زاده از ساعت ۱۰ صبح به وقت محلی در دسته ۱۰۷ کیلوگرم به میدان خواهد رفت. سیامند رحمان، قوی‌ترین مرد پارالمپیکی جهان نیز از ساعت ۱۶ به وقت محلی در دسته فوق سنگین به مصاف حریفانش می‌رود.

کد خبر : ۱,۷۳۹
اشتراک در