۲۱ شهریور ۱۳۹۵ ۱۴:۰۴
پیروزی-تیم-فوتبال-۵-نفره-ایران
تیم فوتبال ۵ نفره ایران در دومین مسابقه خود ازسری بازیهای پارالمپیک ۲۰۱۶ ریوی برزیل توانست تیم مراکش را با نتیجه 2 بر 0 مغلوب کند.

تیم فوتبال ۵ نفره ایران در دومین مسابقه خود ازسری بازیهای پارالمپیک ۲۰۱۶ ریوی برزیل توانست تیم مراکش را با نتیجه 2 بر 0 مغلوب کند.

دراین دیدار که با قضاوت ماریانو تراواگلینو از آرژانتین و با کمک کله بر آلبوکوئرکو از برزیل و لئونل فیسدل از آرژانتین برگزار شد ایران ضمن ارائه نمایش چشمگیر دردقایق ۱۳ و ۱۴ توسط حسین رجب پور و بهزاد زادعلی اصغر به گل رسید و در نهایت پیروزی ۲_ صفر را جشن گرفت.

در این مسابقه کشورمان فرصت های زیاد گلزنی را ازدست داد. مراکش نیز در این پیکار یک ضربه را ازمنطقه دوم پنالتی از کف داد. ایران در بازی اول در حالیکه مستحق پیروزی بود با ترکیه صفر _ صفر کرد.

مصاف امروز برزیل با ترکیه از همین گروه ساعت ۱۶ به وقت ریو انجام خواهد شد.کشورمان درمسابقه سوم باید روز سه شنبه آینده ساعت ۹صبح به وقت ریو با برزیل میزبان بازیها روبرو شود. در گروه دوم مسابقات فوتبال پنج نفره تیمهای اسپانیا، چین، آرژانتین و مکزیک قرار دارند.




بازیهای فوتبال ۵ نفره در دو وقت ۲۵ دقیقه ای و یک وقت استراحت ده دقیقه ای بین دو نیمه در زمینی به ابعاد ۴۰ در۲۰ اما محصور شده برگزار می شود. چهار بازیکن اصلی هر تیم نابینا و تنها دروازه بانان بینا است. داخل توپ، زنگوله ای قرار دارد که با صدای آن بازیکنان به سمت توپ می روند البته مربیان هر تیم نیز دراطراف زمین، بازیکنان را برای به کنترل درآوردن توپ بازی می  دهند. داوران نیز در هر بازی به طور مرتب عینک و چشم بند بازیکنان را بررسی می کنند تا مبادا بازیکنی از قدرت کم بینایی خود بهره ببرد.

اسامی بازیکنان ایران در دیدار با مراکش: میثم شجاعیان (دروازه بان)، امیر پوررضوی، حسین رجب پور (کاپیتن)، بهزاد زادعلی اصغر و احمد رضاشاه حسینی

ذخیره ها: اکبر شوشتری ، رسول باصری، صادق رحیمی، محمد حیدری، محمدرضا معینی نسب

سرپرست : محمدرصا مظلومی
سرمربی: جواد فلفلی
مربیان: ایمان فرح بخش و محمدرضا شاد دل

کد خبر : ۱,۷۰۳
اشتراک در