۲۱ شهریور ۱۳۹۵ ۰۰:۰۱
هاشمیه-متقیان-در-پرتاب-نیزه-بانوان-چهارم-شد
نماینده پرتاب نیزه بانوان ایران در بازی های پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو به عنوان چهارمی بسنده کرد.

نماینده پرتاب نیزه بانوان ایران در بازی های پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو به عنوان چهارمی بسنده کرد.

به گزارش سایت کمیته ملی پارالمپیک، در ادامه مسابقات روز سوم بازی های پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو و در رقابت های دو و میدانی، هاشمیه متقیان در مسابقات پرتاب نیزه کلاس F۵۶ به مصاف حریفان رفت که با ثبت رکورد ۱۹ متر و ۸۳ سانتی متر به عنوان چهارمی دست یافت.

متقیان در پرتاب های اول و دومش به ترتیب ۱۸/۹۹ و ۱۹/۸۳ را ثبت کرده بود و در پرتاب سوم ۱۸/۷۴ متر را انداخت، اما پرتاب های چهارم و پنجم را خطا کرد و در پرتاب ششم رکورد ۱۹/۸۱ را ثبت کرد تا با همان ۱۹ متر و ۸۳ سانتی متر به عنوانی بهتر از چهارمی نرسد.

دیانا دادزیته از لتونی در این ماده با ۲۳ متر و ۲۶ سانتی متر ضمن شکستن رکورد جهان مدال طلا را بر گردن آویخت و مارتینا ویلینگ از آلمان و نادیا از الجزایر هم به ترتیب مدال های نقره و برنز را از آن خود کردند.




تیم دوومیدانی کشورمان تا کنون موفق به کسب دو مدال نقره توسط سامان پاکباز در پرتاب وزنه و علیرضا قلعه ناصری در پرتاب دیسک شده است.

ساره جوانمردی هم تا به اینجا تنها نشان طلای کاروان ایران را در تیراندازی به ارمغان آورده است.

پانزدهمین دوره بازی های پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو از ۱۸ شهریور ماه با حضور چهار هزار و ۳۵۰ ورزشکار از ۱۶۲ کشور جهان به میزبانی شهر ریودوژانیرو برزیل آغاز شده است و تا ۲۸ شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

در این دوره از مسابقات بیش از ۴۰۰۰ ورزشکار از ۱۶۰ کشور جهان به مدت ۱۱ روز در ۲۳ رشته ورزشی به رقابت خواهند پرداخت. کاروان ورزشی کشورمان با عنوان «منا» متشکل از ۱۱۱ ورزشکار در ۱۲ رشته ورزشی در این دوره از بازیها حضور دارد.

کد خبر : ۱,۶۹۷
اشتراک در