۲۷ خرداد ۱۳۹۳ ۰۶:۰۲
شورای آموزشی و پژوهشی کمیته ملی پارالمپیک  تشکیل جلسه داد
دومین جلسه شورای آموزشی و پژوهشی کمیته ملی پارالمپیک به ریاست مدیر آموزش تشکیل شد. به گزارش روابط عمومی کمیته ملی پارالمپیک در این نشست غلامرضا سراج زاده، دکتر بهروز برجسته، عباس اردستانی، ، دکتر افسر جعفری ،سیما لیموچی و دکتر فاطمه رخشانی حضور داشتند.
در ابتدای این نشست سراج زاده به عنوان رئیس جلسه از حضور اساتید در جلسه  تشکر کرد و با ارائه پیش نویس برنامه های آموزشی سال 93 گفت « این برنامهَ پیشنهادی با استفاده از نظرات اعضا در جلسه قبل و مشورت با دکتر برجسته  مسئول بخش فنی کمیته  تهیه شده است. علاوه بر این  یک دوره  کلاس تنیس روی میز در سطح یک فدراسیون بین المللی تنیس روی میز هم از طرف خانم لیموچی درخواست شد که در برنامه آموزشی  پیشنهادی سال 93 لحاظ  و در اختیار جمع قرار گرفته است.»


در ادامه جلسه خانم لیموچی هم که به تازگی از اجلاس زنان و ورزش در فنلاند بازگشته بود در باب ضرورت آموزش گفت « آموزش آنچنان اهمیتی دارد که می گویند بدون آموزش آینده ای برای بشر متصور نیست.» وی که از اساتید و مدرسان تخصصی تنیس روی میز هم بوده است افزود «    در مورد آموزش تنیس روی میز فاصله معناداری بین آموزش ها ی مورد نیاز ایجاد شده و تقریبا 4 سال است که دوره ای برگزار نشده است. علاوه بر این باید با کمیته آموزش IPC ارتباط قوی داشته باشیم. دکتربهروز برجسته مسئول کمیته فنی کمیته ملی پارالمپیک سخنران بعدی این نشست بود که برگزاری این جلسات را شروع خوبی در فرآیند آموزشی کمیته دانست و گفت « امیدوارم با پیگیری هرچه بیشتر دستورات این جلسات، سیاست های آموزشی کمیته مستحکم تر شود.البته باید بدانیم جای پژوهش دراین برنامه پیشنهادی خالی است البته تجربه این کار در فدراسیون جانبازان خوب است که می توانیم از آن استفاده کنیم و رئوس پژوهش های کمیته را هم مشخص کنیم.» خانم دکتررخشانی هم در بخشی از این نشست تاکید کردند که به غیر از کارهای آموزشی، نشست هایی را هم با سازمان های مختلف مثل آموزش و پرورش، شهرداری و غیره برای جلب حمایت و همکاری برگزار کنیم همچنین برای آموزش همگانی معلولان هم برنامه ریزی صورت گیرد.



خانم دکتر جعفری دیگر عضو این شورا پیشنهاد کرد هر ماه یک روز را به رسانه و پارالمپیک اختصاص دهیم و کلیه کانالها به تبلیغ آن بپردازند. وی عدم توجه رسانه به ورزش را عامل تغییر دید مردم  نسبت به ورزش قهرمانی دانست.


عباس اردستانی درباره برنامه پیشنهادی آموزش گفت «    در این برنامه پیشنهادی برخی از فعالیت ها عمومی و تداوم آن مهم است  و بخشی اختصاصی است که زمان اجرای آن برای اثربخشی اهمیت دارد .علاوه بر این برنامه های تخصصی را باید از نظر زمانی طوری تنظیم کرد که کارایی داشته باشد .»


 
در پایان این نشست مصوب شد برنامه پیشنهادی از طرف اعضاء حاضر بررسی و در عرض هفته آینده به مدیریت آموزشی کمیته اعلام شود. همچنین با فدراسیون جانبازان و معلولان برای یکپارچه سازی و هماهنگی آموزشی همکاری شود.علاوه بر این برای دریافت مجوز دوره های علمی کاربردی با دانشگاه علمی کاربردی و فدراسیون جانبازان و معلولان هماهنگی و همکاری شود. علاوه بر این برای اشاعه  بیشتر جنبش پارالمپیک روز های خاصی برای معرفی آن ، بخصوص با کمک رسانه ها پیش بینی و در هر ماه با نامگذاری به مناسبت های خاص به طور مستمر ادامه یابد.

کد خبر : ۱۶۴
اشتراک در