۱۰ شهریور ۱۳۹۵ ۰۴:۲۸
معرفی-تیم-های-پارالمپیکی--بسکتبال-با-ویلچر-و-بازگشت-به-صحنه-افتخار
تیم بسکتبال با ویلچر ایران در حالی در پانزدهمین دوره بازی های پارالمپیک شرکت می کند که برای حضور در این دوره از مسابقات آماده سازی خوبی را پشت سر گذاشته است.
تیم بسکتبال با ویلچر ایران در حالی در پانزدهمین دوره بازی های پارالمپیک شرکت می کند که برای حضور در این دوره از مسابقات آماده سازی خوبی را پشت سر گذاشته است.

به گزارش سایت کمیته ملی پارالمپیک، بسکتبالیست های ایرانی در تورنمنت بین المللی ترکیه که تیرماه با حضور سه تیم پارالمپیکي ترکیه، ایران و هلند برگزار شد، شش دیدار به صورت دوره ای با دیگر تیم های شرکت‌کننده برگزار کرد و با عنوان سومی به کار خود پایان داد.

تیم ملی بسکتبال با ویلچر در حالی برای حضور در بازی های پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو آماده می شود که در دوره گذشته این رقابت ها غایب بود. این تیم که سال گذشته با راهیابی به فینال مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانوسیه سهمیه مستقیم پارالمپیک ریو را به دست آورد، درگروه دوم این دوره بازی ها با تیم های برزیل، آمریکا، انگلیس، الجزایر و آلمان همگروه است. در گروه نخست هم تیم های اسپانیا، استرالیا، کانادا، ترکیه، هلند و ژاپن قرار دارند.

ایران با ترکیب مرتضی ابراهیمی، اسماعیل حسین پور، سامان بلاغی، ایمان بک زاده، محمد صحی، محسن طلوعی، مرتضی عابدی، حسن عبدی، وحید غلام آزاد، محمد محمدنژاد، حکیم منصوری و امید هادی اظهر در بازی های پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو شرکت می کند.

 

 

سید عباس آقاکوچکی سرمربی این تیم است و عباس خاکی در سمت مربی وی را همراهی می کند. کمال عشق هم سرپرست تیم بسکتبال با ویلچر است.

عباس آقاکوچکی، سرمربی تیم بسکتبال با ویلچر، در خصوص این دوره از رقابتها گفت: به هر حال ما هشت سال از این میدان دور بوده ایم. درست است که بعد از دوره محرومیت در مسابقات جهانی هشتم شدیم، اما برای پیش بینی پارالمپیک باید منطق و احساس را به درستی کنار هم قرار داد. در مورد این بازیها نگاهمان به بالای جدول است و به صعود به جمع چهار تیم برتر فکر می کنیم.

وی تاکید کرد: همه تیم ها برای بهترین نتیجه گیری در پارالمپیک ریو، سرمایه گذاری خوبی داشته اند. اما ایران هم جزو تیم های مدعی است. می خواهیم در این دوره بازی ها شگفتی ساز شویم. ما در پارالمپیک آتن بین ۱۶ تیم شرکت کننده، نهم شدیم و حالا بعد از دو دوره می خواهیم بهترین نتیجه را کسب کرده و در میان بالانشینان قرار بگیریم.


کد خبر : ۱,۶۲۷
اشتراک در