۸ شهریور ۱۳۹۵ ۰۷:۵۱
معرفی-تیم-های-پارالمپیکی-والیبال-مردان-در-اندیشه-جام-ششم---زنان-به-فکر-تاریخ‌سازی
تیم های والیبال نشسته مردان و زنان به دنبال کسب افتخاری تازه برای ورزش معلولان ایران در بازی های پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو هستند.

تیم های والیبال نشسته مردان و زنان  به دنبال کسب افتخاری تازه برای ورزش معلولان ایران در بازی های پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو هستند.

به گزارش سایت کمیته پارالمپیک، اولین حضور تیم ملی والیبال نشسته مردان ایران به پارالمپیک 1988 سئول بازمی گردد و از آن تاریخ تا کنون تیم ملی ایران 5 دوره به عنوان قهرمانی در سالهای ۱۹۸۸، ۱۹۹۲، ۱۹۹۶، ۲۰۰۰ و ۲۰۰۸ دست یافته است.

تیم ایران در مرحله گروهی بازی های پارالمپیک ریو با بوسنی و هرزگوین، چین و اوکراین همگروه است و تیم اوکراین نیز جایگزین تیم روسیه در این رقابتهاست.

تیم والیبال نشسته مردان ایران موفق ترین تیم ورزشی تاریخ ورزش ایران به حساب می آید با این اوصاف برای قهرمانی در این دوره از رقابتها دو حریف سرسخت به نام بوسنی و هرزگوین و برزیل را پیش رو دارد. در کنار پنج قهرمانی بازی های پارالمپیک، ایران دو بار هم در سال های ۲۰۰۴ و ۲۰۱۲ به عنوان نایب قهرمانی دست یافته است.

تیم والیبال نشسته با ترکیب ابوالفضل اولیایی، صادق بیگدلی، مهدی بابادی، آرش خرمالی، عیسی زیراهی، رمضان صالحی حاجی کلایی،  میثم علیپور، داود علیپوریان، حسین گلستانی، مجید لشکر صنمی، مرتضی مهرزاد، مهرزاد مهروان در این رقابت ها حضور می یابد.

هدایت ملی پوشان بر عهده هادی رضایی، سرمربی تیم است و علیرضا معمری و بهمن تاروردی زاده نیز به عنوان مربیان تیم ملی در کنار وی حضور دارند.


سرپرستی تیم والیبال نشسته آقایان نیز بر عهده منوچهر پور حسن است.

تیم ملی والیبال نشسته کشورمان اولین دیدار خود در مرحله ی گروهی را 20 شهریور مقابل تیم ملی چین برگزار می کند.

تاریخ سازی در اولین حضور پارالمپیکی والیبال نشسته بانوان

بانوان ایران هم پس از درخشش در بازی های پاراآسیایی ۲۰۱۴ اینچئون، اکنون به فکر تاریخ سازی  و حضوری قدرتمندانه در  عرصه والیبال نشسته پارالمپیک هستند و تلاش می کنند اولین حضور خود در بازی های پارالمپیک را به یاد ماندنی کنند.

بانوان ایرانی در مرحله ی مقدماتی با تیم های آمریکا، چین و روآندا همگروه است و اولین دیدار خود را 20 شهریور ماه مقابل تیم ملی آمریکا برگزار می کند.

تیم ملی والیبال نشسته بانوان با ترکیب طیبه جعفری وردنجانی، سمیرا خالقی، بتول خلیل زاده فرسنگی، زهرا دانای طوس، معصومه زارعی بروتی، زهرا عبدی، نسرین فرهادی، مهری فلاحی دریاکناری، عشرت کردستانی، سکینه کشوری، زینب ملکی و زهرا نجاتی عارف در این مسابقات حضور می یابد.

فرید صائبی به عنوان مدیر فنی و مریم ایرانمنش به عنوان مربی هدایت ملی پوشان را بر عهده دارند و بتول مشرف جوادی نیز سرپرست تیم است.

کد خبر : ۱,۶۲۱
اشتراک در