۷ شهریور ۱۳۹۵ ۰۶:۲۶
یادی-از-قهرمانان---محمد-صادقی-مهریار--امیدوارم-کاروان-پارالمپیک-چهره-طلایی-خود-را-نشان-دهد
محمد صادقی مهریار، پیشسکوت پارالمپیکی ایران از دیار تبریز است که با سابقه چندین دوره حضور موفق در بازی های پارالمپیک برای کاروان اعزامی ایران آرزوی موفقیت می‌کند.
 محمد صادقی مهریار، پیشسکوت پارالمپیکی ایران از دیار تبریز است که با سابقه چندین دوره حضور موفق  در بازی های پارالمپیک برای کاروان اعزامی ایران آرزوی موفقیت می‌کند.

وی درخصوص سوابق خود در بازی های پارالمپیک به سایت کمیته ملی پارالمپیک گفت: از سال ۵۸ تمرینات ورزشی ام را در رشته های والیبال نشسته ، بسکتبال، پینگ پنگ، شنا و ویلچرانی آغاز کرده و از سال ۶۱ در مواد پرتاب دیسک و وزنه کلاس  اف ۵۶  موفق به کسب ۲۵ مدال طلا ، نقره و برنز از مسابقات جهانی و پارالمپیک شدم.

پیشکسوت دوومیدانی فدراسیون جانبازان و معلولان افزود: خوشرنگ ترین مدال‌هایم مربوط به بازی های پارالمپیک است که مدال طلای مسابقات پارالمپیک سیدنی ۲۰۰۰ و مدال طلای آتن ۲۰۰۴ و دو مدال نقره پارالمپیک آتلانتای آمریکا را در مواد پرتاب وزنه و دیسک به دست آوردم. سایر مدال هایم را از مسابقات جهانی در طول ۲۵ سال عمر ورزش قهرمانی کسب کرده ام.

 

 

 وی به رکورد تاریخی اش در رشته کوهنوردی اشاره کرد و ادامه داد: در رشته کوهنوردی معلولان با صعود به قله سهند به ارتفاع ۳۷۰۰ متر رکورد جدیدی را در این رشته ثبت کردم که متعلق به یک گروه آمریکایی بود که در سال ۱۳۶۶ به قله ۲۴۰۰ متری گوادلوپ صعود کرده بود.

صادقی مهریار درباره بازی های پارالمپیک ریو اظهار داشت: پارالمپیک معتبرترین مسابقات معلولان جهان است؛ حضور موفق در چنین میدانی، نشانگر رشد و ارتقا در مدیریت ستادی فعالیت‌ها و رشد علمی و عملی گروه‌های فنی هر رشته است . به نظر من پیروزی‌های مدیریت شده ورزشی در چنین جایگاه‌هایی می‌تواند یک شاخص برای رشد و پیشرفت و در صورت پسرفت و افت نتایج، نشانی از ضعف و کوتاهی باشد . امیدوارم کاروان ورزشی جمهوری اسلامی ایران که همیشه موفق و پیروز بوده، در این دوره نیز چهره طلایی خود را نشان دهد . برای همه زحمتکشان این کاروان آرزوی توفیق دارم و برای‌شان دعا می‌کنم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه پس از بازگشت از آتن از ورزش قهرمانی خداحافظی کرده و در عرصه‌ای غیر از ورزش فعالیت می‌کنم (هر چند همیشه مدیون این فضا و این صحنه ها خواهم بود ) و قریب ۱۰ سال است در امور مورد علاقه خود مشغول هستم، در جریان جزئیات رکوردها و رقابتها نیستم، اما به خوبی می دانم کار نسبت به  دوره های قبل بسیار سخت شده است و انصافا مدال‌هایی که کسب خواهد شد از ارزش و اهمیت بالاتری برخوردار خواهد بود.

کد خبر : ۱,۶۱۸
اشتراک در