۱۳ اَمرداد ۱۳۹۵ ۰۴:۳۰
جایگاه-تیم-فوتبال-پنج-نفره-ایران-در-رده-بندی-جهانی-اعلام-شد
«فدراسیون بین المللی ورزش های نابینیان» در تازه ترین رده بندی خود پیش از بازی های پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو، جایگاه تیم های جهان را مشخص کرده است.
«فدراسیون بین المللی ورزشهای نابینیان» در تازه ترین رده بندی خود پیش از بازیهای پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو، جایگاه تیمهای جهان را مشخص کرده است.

بر پایه گزارش سایت کمیته ملی پارالمپیک، برزیل که عنوان قهرمانی جهان و پارالمپیک را در اختیار دارد، در جایگاه نخست این رده بندی قرار دارد و آماده می شود تا عنوان قهرمانی بازیهای پارالمپیک ریو که در ماه سپتامبر برگزار می شود، را از آن خود کند.

برزیلی ها از پارالمپیک ۲۰۰۴ آتن که رقابتهای فوتبال پنج نفره برگزار می شود در همه ادوار قهرمان شده اند و از سال ۲۰۰۷ هم در هیچ تورنمنت رسمی نباخته اند.

آرژانتین در این رده بندی دوم است؛ تیمی که تلاش می کند تا در بازیهای ریو از برزیل انتقام بگیرد. آرژانتینی ها در فینال رقابتهای قهرمانی جهان سال ۲۰۱۴ و «پاراپان آمریکن گیمز» سال ۲۰۱۵ و نیز مرحله نیمه نهایی پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن به برزیل باخته اند.

اسپانیا و فرانسه که در پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن به ترتیب مدال های برنز و نقره برده اند، در این رده بندی سوم و پنجم هستند. چین چهارم است و ترکیه ششم.

ژاپن، بریتانیا، ایران و کره جنوبی به ترتیب هفتم تا دهم هستند.

ایران در گروه A پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو با برزیل (میزبان)، ترکیه و مراکش همگروه است.

در گروه B هم تیم های آرژانتین، چین، روسیه و مکزیک حضور دارند.

رده بندی ۱۰ تیم برتر جهان به شرح زیر است:
۱- برزیل
۲- آرژانتین
۳- اسپانیا
۴- چین
۵- فرانسه
۶- ترکیه
۷- ژاپن
۸- بریتانیا
۹- ایران
۱۰- کره جنوبی

کد خبر : ۱,۵۵۱
اشتراک در