۲۴ خرداد ۱۳۹۳ ۰۸:۳۱
آخرین برنامه زهرا نعمتی بانوی تیرانداز پارالمپیکی کشورمان در سازمان ملل دیدار با خانم دانیال باس رئیس بخش اجتماعی و اقتصادی کنوانسیون معلولین سازان ملل متحد بود.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی پارالمپیک زهرا نعمتی بانوی تیرانداز ایرانی و قهرمان پارالمپیک 2012 لندن آخرین برنامه خود در مقر سازمان ملل متحد را با موفقیت پشت سر گذاشت.
نعمتی در ابتدای ورودش به نیویورک به نمایندگی از همه ورزشکاران معلول جهان در کنفرانس مطبوعاتی شرکت کرد بعد از سخنرانی پاسخگوی سوالات خبرنگاران بود. او سپس به سخنرانی در مقر سازمان ملل متحد پرداخت و در برنامه بعدی خود نیز شرح زندگی مفصلی از زندگی خود به خصوص سانحه رانندگی و تغییر رشته ورزشی از تکواندو به تیر و کمان را ارائه کرد که به شدت مورد استقبال همه خبرنگاران حاضر قرار گرفت به خصوص نمایندگانی از فیلیپین، آمریکا، سوریه کنیا و آفریقای جنوبی که به تحسین نعمتی پرداختند و سایرین هم تلاش کردند با سوالات بیشتر پاسخ های نعمتی را تحلیل کنند.

یکی از سوالات بسیار جالبی که در این نشست از نعمتی پرسیده شد میزان توجه مجلس قانونگذاری در ایران به معلولین و ورزش آنها بود که نعمتی با بیان اینکه در مجلس شورای اسلامی فراکسیون معلولین  وجود دارد توضیحاتی درباره این فراکسیون داد.
علاوه بر این او در مورد فراکسیون ورزش مجلس و حضور نمایندگان متخصص در این فراکسیون با تجارب مدیریت در ورزش هم توضیحاتی ارائه کرد. در پایان این نشست بسیاری از حضار با تبریک به نعمتی و مردم ایران از تلاش بانوی ایرانی برای توانمند سازی مجدد خود تمجید کردند.

 بعد از این برنامه ، نعمتی و بتول مشرف جوادی عضو هیات رئیسه کمیته ملی پارالمپیک در ضیافت ناهار دفتر نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل متحد شرکت کردند و سپس شبکه خبری پر مخاطب NBC  گفتگویی مفصل با نعمتی ترتیب داد.

اما در آخرین برنامه این سفر هم نعمتی به دیدار دانیل باس رئیس بخش اجتماعی و اقتصادی کنوانسیون معلولین سازمان ملل متحد رفت و با با او درباره میزان توجه به ورزش معلولیلن در ایران، نقش ورزش در توانمند سازی مجدد زنان معلولین ایرانی و استقبال از جنبش پارالمپیک و همچنین موانع موجود صحبت کرد.

گفتنی است  نعمتی و مشرف جوادی بامداد دوشنبه از طریق وین وارد تهران خواهند شد.

کد خبر : ۱۵۵
اشتراک در