۳ اَمرداد ۱۳۹۵ ۰۵:۱۸
در-دیدار-با-اشرفی-مطرح-شد---درخواست-همکاری-کمیته-ملی-پارالمپیک-هلند-با-ایران
بنا به گفته دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک ایران، مدیرکل اجرایی کمیته ملی پارالمپیک هلند طی نشستی با وی درخواست خود را برای همکاری با ایران جهت استفاده از تجربیات به دست آمده در زمینه توسعه ورزش معلولان به طور رسمی مطرح کرده است.

بنا به گفته دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک ایران، مدیرکل اجرایی کمیته ملی پارالمپیک هلند طی نشستی با وی درخواست خود را برای همکاری با ایران جهت استفاده از تجربیات به دست آمده در زمینه توسعه ورزش معلولان به طور رسمی مطرح کرده است.

به گزارش سایت کمیته ملی پارالمپیک، آندره کت مدیر کمیته ملی پارالمپیک هلند که همراه با دکتر مارتین، رئیس کمیته پزشکی این کمیته روز جمعه به ایران سفر کرد و روز شنبه و در نخستین روز حضور در کشورمان به محل کمیته پارالمپیک رفت و ضمن بازدید از این کمیته، دیداری با مسعود اشرفی دبیرکل و کارشناسان کمیته داشت. همکاری با کمیته ملی پارالمپیک ایران و استفاده از تجربیات این کمیته برای توسعه ورزش معلولان یکی از محورهای اصلی و مهم نشست برگزار شده میان مدیرکل اجرایی کمیته پارالمپیک هلند و دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک کشورمان بود.

مسعود اشرفی در رابطه با این نشست و موارد مطرح شده در آن اظهار داشت: مدیر کل کمیته پارالمپیک هلند تمایل زیادی دارد تا از تجربیات ایران در زمینه توسعه ورزش معلولان استفاده کرده و اطلاعات لازم را در این زمینه کسب کند. بر همین اساس وی در نشست امروز درخواست همکاری نزدیک با کمیته ملی پارالمپیک ایران را مطرح کرد.

 

 


وی در این رابطه ادامه داد: وی بخشی از برنامه امروز خود را به بازدید از امکانات ورزشی ایران برای معلولان و همچنین بازدید از اردوی تیم های اعزامی به ریو اختصاص داد. در مجموع با توجه به این بازدیدها و جلسه ای که داشتیم قرار بر این شد تا کمیته ملی پارالمپیک ایران بر اساس درخواست مطرح شده توسط مدیر کمیته پارالمپیک هلند، با این کمیته در بخش ورزشی و آموزشی همکاری های لازم را داشته باشد.

دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک یادآور شد: ورزش معلولان ایران و توسعه ای که طی سالهای گذشته داشته، مورد توجه خیلی از کشورهای جهان قرار گرفته است. در همین راستا NPC هلند مایل به برقراری ارتباط و همکاری با ما شد تا از تجربیاتمان در این زمینه بهره ببرد. سفر نمایندگان کمیته پارالمپیک این کشور به تهران نیز بر همین اساس صورت گرفته اگر چه آنها در این سفر پیگیر یک موضوع دیگر هم هستند.

 

 


اشرفی با بیان اینکه نمایندگان کمیته پارالمپیک هلند تا سه شنبه در ایران خواهند بود، گفت: بازدید از پژوهشکده رویان یکی از برنامه های آنها برای روزهای آتی است. این پژوهشکده در مورد آسیب های ورزشی و بهبودی آنها از طریق سلول های بنیادین به نتایجی مثبت رسیده است. بر همین اساس نمایندگان کمیته پارالمپیک هلند قصد دارند ضمن بازدید از این پژوهشکده، ملاقاتی هم با مسئولان مربوطه داشته باشند تا در خصوص تامین نیازهایشان در مورد برطرف کردن آسیب های ورزشی با استفاده از سلول های بنیادین رایزنی کنند.

دیدار از آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک، دیدار از فدراسیون ورزشهای نابینایان و کم بینایان، دیدار از کمپ تیمهای ملی و دیدار با ورزشکاران در اردوهای تدارکاتی ریو نیز از برنامه های دیگر این گروه هلندی می باشد.

دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک همچنین در بخش دیگری از این گفتگو به سفر دبیرکل فدراسیون جهانی تکواندو (WTF) به ایران که هفته گذشته انجام شد نیز اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از برنامه های بازدید آنها در کمیته ملی پارالمپیک انجام شد.

 

 


دبیرکل فدراسیون جهانی تکواندو (WTF) در این بازدید که با حضور پولادگر، رئیس فدراسیون تکواندوی کشورمان، انجام شد تاکید کردند که رشته پاراتکواندو از بازیهای پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو به صورت رسمی وارد این بازی ها خواهد شد و بر همین اساس در جریان بازی‌های المپیک ریو این رقابت به صورت نمادین اجرا خواهد شد.

اشرفی با یادآوری اینکه مهدی پوررهنما در یک طرف این رقابت نمادین حضور خواهد داشت، افزود: طی صحبت هایی که با رفعتی دبیر ایرانی فدراسیون جهانی تکواندو داشتیم پیشنهادهایی را برای توسعه پاراتکواندو در سطح آسیا و حتی جهان مطرح کردیم که مورد استقبال قرار گرفت. در حال برنامه ریزی در این زمینه هستیم تا بعد از جمع بندی های کامل به مرحله اجرا برسد.

کد خبر : ۱,۵۳۴
اشتراک در