۳ اَمرداد ۱۳۹۵ ۰۴:۴۴
مسابقات-انتخابی-جهان---تیم-ملی-فوتبال-هفت-نفره-سه-شنبه-عازم-دانمارک-می-شود
تیم ملی فوتبال هفت نفره به منظور کسب سهمیه حضور در رقابت های جهانی ۲۰۱۷ آرژانتین، سه شنبه با ترکیبی متشکل از ۱۴ بازیکن عازم محل برگزاری مسابقات انتخابی در دانمارک می شود.

تیم ملی فوتبال هفت نفره به منظور کسب سهمیه حضور در رقابت های جهانی ۲۰۱۷ آرژانتین، سه شنبه با ترکیبی متشکل از ۱۴ بازیکن عازم محل برگزاری مسابقات انتخابی در دانمارک می شود.

به گزارش سایت کمیته ملی پارالمپیک، دوره آتی مسابقات جهانی فوتبال هفت نفره سال ۲۰۱۷ و به میزبانی آرژانتین برگزار خواهد شد. تیم ملی فوتبال هفت نفره ایران که دوره پیشین این رقابت ها را به خاطر کارشکنی های انگلستان به عنوان میزبان و عدم صدور روادید از دست داد، برای کسب ورودیه دوره پیش روی مسابقات جهانی باید در پیکارهای گزینشی شرکت کند.

این رقابت ها با حضور سیزده تیم و از دهم مردادماه در دانمارک آغاز می شود. به همین منظور تیم ملی فوتبال هفت نفره ایران که از هفته گذشته آخرین اردوی آماده سازی خود را در تهران آغاز کرد، سه شنبه عازم محل برگزاری این مسابقات خواهد شد.

بابک صفری، حسین صفری، مهدی جمالی، حسین تیزبر، بهنام سهرابی، جاسم بخشی، امیر امجدیان، احسان معصوم زاده، صادق حسنی، حمید فتحی نژاد، ناصر اکبرپور، لطف الله جنگجو، محمد خراط و مسلم خزاعی ۱۴ بازیکنی هستند که ترکیب تیم ملی فوتبال هفت نفره را در این سفر تشکیل می دهند. این بازیکنان با هدایت حسین صالح به مصاف حریفان خود در رقابت های کسب سهمیه جهانی می روند.

بر اساس گروه بندی انجام شده برای مسابقات فوتبال هفت نفره انتخابی جهان، تیم ملی کشورمان در گروه سوم با تیم های ایرلند شمالی و آلمان همگروه است.

 

 


گروه بندی کامل مسابقات فوتبال هفت نفره انتخابی جهان به شرح زیر است:
گروه A: اسکاتلند، استرالیا، اسپانیا
گروه B: پرتغال، ونزوئلا، کره جنوبی
گروه C: ایران، ایرلند شمالی، آلمان
گروه D: کانادا، ژاپن، دانمارک، فنلاند

تیم ملی فوتبال ایران برای حضور در رقابت های گزینشی جهان پنجم مردادماه عازم دانمارک می شود. این تیم نخستین دیدار خود در این رقابت ها را ۹ مردادماه برابر آلمان برگزار می کند سپس ۱۱ مردادماه به مصاف ایرلند شمالی می رود.

در پایان مرحله مقدماتی مسابقات فوتبال انتخابی جهان، دو تیم از هر گروه راهی دور دوم رقابت ها می شوند. در پایان این مسابقات نیز هشت تیم سهمیه رقابت های جهانی ۲۰۱۷ آرژانتین را کسب می کنند تا در کنار هشت تیم شرکت کننده در پارالمپیک ریو، برگزار کننده مسابقات جهانی ۲۰۱۷ آرژانتین باشند.

آخرین حضور تیم ملی فوتبال هفت نفره ایران در مسابقات جهانی به ۶ سال پیش باز می گردد که طی آن تیم کشورمان در رقابت های جهانی هلند به عنوان نایب قهرمانی دست یافت. البته تیم ملی فوتبال هفت نفره ایران به عنوان قهرمان آسیا سهمیه حضور در رقابت های جهانی سال گذشته را هم داشت اما به خاطر کارشکنی های انگلستان میزبان و عدم صدور روادید نتوانست در آن دوره رقابت های جهانی شرکت کند و بدین ترتیب از کسب سهمیه پارالمپیک ریو هم بازماند. چراکه دوره پیشین مسابقات جهانی حکم انتخابی پارالمپیک ریو را هم داشت.

کد خبر : ۱,۵۳۳
اشتراک در