۲۲ خرداد ۱۳۹۳ ۱۰:۱۲
در کمیته ملی پارالمپیک میان ورزش بانوان و آقایان تفاوتی وجود ندارد
عضو هیات اجرایی کمیته ملی پارالمپیک و همچنین نایب رییس بانوان فدراسیون جانبازان و معلولان: بانوان ورزشکار ایرانی پس از انقلاب 120 مدال در مسابقات معلولان در سطح بین المللی به دست آورده اند.
دکتر بتول مشرف جوادی اظهار داشت از سال 1365 ورزش معلولین در بخش بانوان در ایران به وجود آمد که تاکنون دستاوردهای بزرگی داشته است.

وی افزود:خانم ها در 11 رشته ورزشی در فدراسیون جانبازان و معلولان فعال هستند. 8 رشته از قدیم بوده که 3 رشته هم جدیدا افزوده شده است.

مشرف جوادی گفت: دربخش داخلی حدود 4000 ورزشکار سازمان یافته و حدود 5000 ورزشکار همگانی داریم. در بخش خارجی در 6 رشته جایگاه جهانی و آسیایی داریم و مدال های مختلف را بانوان ما به دست آورده اند.
از بعد از انقلاب بانوان 120 مدال به دست آورده اند که یک چهارم آن ها طلاست.


مشرف جوادی در خصوص برنامه های بخش بانوان فدراسیون جانبازان و معلولان گفت: برنامه های ما اکنون در 3 بخش است. بخش مسابقات داخلی که قهرمان کشوری و لیگ هاست و همچنین بخش جوانان و بزرگسالان و بخش سوم هم مسابقات بین المللی و بخش بعدی هم آموزش و ارتقای داوری و کلاس بندی در سطوح مختلف است.

ایشان تاکید کردند که در کمیته ملی پارالمپیک هیچ تفاوتی میان ورزش بانوان و آقایان نیست. آنچه که شاخص ها را مشخص می کند شایستگی ها و توانایی هاست. همانگونه که می دانید بهترین ورزشکار ما خانم زهرا نعمتی است که در سطح جهانی درخشیدند.

مشرف جوادی درباره برنامه های آینده گفت: ارتقای سطح داوران ما و شرکت در بازی های پارا آسیایی سال 2014 کشور کره در راس برنامه های ما قرار دارد که به این بازی ها 40 ورزشکار در 7 یا 8 رشته ورزشی اعزام می شوند.

کد خبر : ۱۵۳
اشتراک در