۳۰ تیر ۱۳۹۵ ۱۷:۰۴
رئیس-جمهور-در-مراسم-بدرقه-کاروان-المپیک-و-پارالمپیک---چشم-۸۰-میلیون-ایرانی-به-افتخارآفرینی-شماست
رئیس جمهور ایران در مراسم بدرقه کاروان‌های المپیک و پارالمپیک خطاب به ورزشکاران گفت چشم ۸۰ میلیون ایرانی به افتخارآفرینی آنها در ریو دو ژانیرو است.

رئیس جمهور ایران در مراسم بدرقه کاروان‌های المپیک و پارالمپیک خطاب به ورزشکاران گفت چشم ۸۰ میلیون ایرانی به افتخارآفرینی آنها در ریو دو ژانیرو است.

حسن روحانی گفت: مسئولیت سنگین است و شما کاری که در میدان انجام می دهید خوشحالی ۸۰ میلیون پیر و جوان و شهری و روستایی ایرانی را در بر دارد. وقتی پرچم ایران با غرور و افتخار به اهتزاز در می آید خوشحالی ایرانیان را در پی دارد. پس ما امروز یک مسئولیت سنگین بر دوش داریم. همه پیروزی های قبلی چه آنجایی که فوتبالیست های ما پیروز شدند و چه آنجایی که پیروز نشدند اما عالی بازی کردند در ذهن مردم می ماند. در بازی با آرژانتین با اینکه حریف پیروز شد اما به خاطر بازی خوب تیم ملی ایران مردم خوشحال شدند. در المپیک های گذشته با جد و جهد ورزشکاران و مربیان و دعای خیر مردم پیروزی هایی حاصل شده است. اما این بار در رقابتهای المپیک و پارالمپیک از لحاظ شرکت کننده رکورد دار هستیم و امیدواریم که از حیث کسب مدال هم رکورد جدید داشته باشیم.

وی افزود: خوشحالم که در خدمت شما هستم، می‌دانم که ملت ایران با قلب‌ها و دعای خودشان ورزشکاران را در این سفر پر اهمیت بدرقه خواهند کرد. باید بگویم خسته نباشید از تلاش‌هایتان، از کوشش‌های فراوانتان در ماه‌های گذشته که به این توفیق دست یافتید که در این میدان شرکت می‌کنید. تعداد ورزشکاران ما در ریو نسبت به المپیک قبلی یک رکورد است: ۶۳ ورزشکار برای المپیک و ۹۶ ورزشکار برای پارالمپیک.

رئیس جمهور تصریح کرد: نام کاروان المپیک به نام امام هشتم را باید به فال نیک بگیریم که همه در پناه او هستیم. امیدوارم با عنایت روح بلند امام هشتم علیه السلام به توفیقات خوبی دست پیدا کنیم، همینطور کاروان پارالمپیک که به عنوان عزیزانی که در سرزمین منا جان به جان آفرین تسلیم کردند، آرزوی موفقیت دارم. ورزش امروز جایگاه خاص و ویژه در جهان دارد، آنچه در گذشته‌ از ورزش یاد می‌شد، امروز کاملاً متفاوت است. ورزش یک نهاد بزرگ است برای قدرت یک ملت، برای فعالیت و نشاط یک ملت به ویژه آنجا که ما در صحنه‌های بین‌المللی حضور داریم.




وی خاطرنشان کرد: آنجا دیگر بحث فدراسیون، وزارت ورزش، دولت یازدهم، جناح‌های سیاسی مطرح نیست بلکه نام ملت ایران مطرح است، در صحنه‌های ورزش گاهی بحث میلیون مطرح نیست، گاهی چند میلیارد نفر در سراسر جهان صحنه ورزشی را تماشا می‌کنند. از دیدگاه جهانی مهم است که کاروان ایران در تمام صحنه‌ها با حرکاتش با تلاش شبانه روزی‌هایش و با نمایش اخلاق انسانی و اسلامی‌اش در صحنه جهانی پیام داشته باشد. ایرانی در صحنه ورزش جهانی، در المپیک و پارالمپیک باید پیام اخلاق برای جهانیان داشته باشد و همینطور پیام صلح و همزیستی.

روحانی در پایان گفت: ورزش امروز جایگاه خاصی برای وحدت ملی ما دارد. ورزش جایگاه خاصی برای امنیت ملی ما دارد، به ویژه اینکه در صحنه المپیک، بانوان ما هم حضور دارند، آنها بعد از انقلاب در صحنه‌های مختلف حضور فعال داشته‌اند مانند مراکز آموزشی، مراکز بهداشتی، سیاسی و انتخابات حضور فعال داشته‌اند حتی در صف انتخابات صف بانوان طولانی‌تر از مردان است. یکی از صحنه‌هایی که بانوان ایرانی قدرت خود را به نمایش گذاشته‌اند، ورزش است. خوشحالم از اینکه می‌شنویم در المپیک ریو تعداد بانوانی که شرکت می‌کنند یک رکورد است و در پارالمپیک این تعداد ۳ برابر افزایش داشته است، این موضوع برای ما خوشحال کننده است به ویژه اینکه زنان ما با هویت ایرانی اسلامی در صحنه ورزش حضور پیدا می‌کنند پس ما ورزش را با جایگاه بلندی نگاه می‌کنیم، ما ورزش را تک‌بعدی نمی‌بینیم.

کد خبر : ۱,۵۲۷
اشتراک در