۳۰ تیر ۱۳۹۵ ۰۵:۱۴
تشکیل-پرونده-سلامت-برای-٩٥-درصد-ورزشکاران-پارالمپیکی
به گفته دبیر کمیته پزشکی کمیته ملی پارالمپیک تا به امروز که یک ماه و نیم به آغاز بازی های پارالمپیک ریو زمان باقی مانده است برای ۹۵ درصد ورزشکاران اعزامی به این بازی ها پرونده سلامت تشکیل شده است.
به گفته دبیر کمیته پزشکی کمیته ملی پارالمپیک تا به امروز که یک ماه و نیم به آغاز بازیهای پارالمپیک ریو زمان باقی مانده است برای ۹۵ درصد ورزشکاران اعزامی به این بازیها پرونده سلامت تشکیل شده است.

زهرا چابکی در گفتگو با سایت کمیته ملی پارالمپیک اظهار داشت: از خیلی وقت پیش تشکیل پرونده سلامت برای ورزشکارانی که سهمیه پارالمپیک را کسب کرده و اعزامشان به ریو قطعی شده را آغاز کرده ایم.

وی ادامه داد: برای تشکیل پرونده سلامت که یکی از الزامات پزشکی جهت اعزام ورزشکار به بازی های پارالمپیک است، آنها را مورد معاینات تخصصی و کلی قرار دادیم. این معاینات تا به امروز برای ٩٥ درصد ورزشکاران اعزامی به ریو انجام شده است.

ورزشکارانی مانند شاهین ایزدیار که تا امروز هیچ اردوی تمرینی در تهران نداشته و چند عضو تیم ملی والیبال نشسته بانوان و همچنین چندنفر از اعضای تیم دو و میدانی که اخیرا حضورشان قطعی شده، هنوز تحت معاینات پزشکی قرار نگرفته و به همین دلیل پرونده سلامتی برای آنها تشکیل نشده است.

چابکی ادامه داد: در کل تا به امروز برای ۹۵ درصد ورزشکاران اعزامی به پارالمپیک ریو پرونده سلامت تشکیل شده است. این پرونده حداکثر تا ١٠ مردادماه برای ۵ درصد دیگر اعضای کاروان تشکیل خواهد شد.

دبیر کمیته پزشکی کمیته ملی پارالمپیک در پایان گفت: خوشبختانه طبق معاینات پزشکی انجام شده، هیچ کدام از ورزشکاران با مشکل خاصی که منجر به عدم اعزام آنها شود، مواجه نبودند. بعضا مشکلات کوچکی داشتند که برای رسیدگی و درمان آنها اقدامات لازم انجام شده است.

کد خبر : ۱,۵۲۴
اشتراک در