۲۸ تیر ۱۳۹۵ ۰۴:۳۳
سرمربی-تیم-ملی-تیراندازی-معلولان---ریو-بهترین-پارالمپیک-برای-تیراندازی-ایران-خواهد-بود
سرمربی تیم ملی تیراندازی با ابراز رضایت از شرایط حاکم بر این تیم به لحاظ آمادگی روحی و فنی ورزشکاران گفت: منتظر هستیم تا هرچه زودتر به ریو برویم و رقابت ها را برگزار کنیم چون اطمینان داریم این دوره از بازی ها بهترین پارالمپیک برای تیراندازی معلولان ایران خواهد بود.

سرمربی تیم ملی تیراندازی با ابراز رضایت از شرایط حاکم بر این تیم به لحاظ آمادگی روحی و فنی ورزشکاران گفت: منتظر هستیم تا هرچه زودتر به ریو برویم و رقابت ها را برگزار کنیم چون اطمینان داریم این دوره از بازی ها بهترین پارالمپیک برای تیراندازی معلولان ایران خواهد بود.

به گزارش سایت کمیته ملی پارالمپیک، دور جدید اردوی آماده سازی اعضای تیم ملی تیراندازی معلولان برای حضور در بازی های پارالمپیک ریو از روز یکشنبه آغاز شده است. ساره جوانمردی و عالیه محمودی در دو ماه تپانچه بادی و تپانچه ۵۰ متر بانوان، سمیرا ارم در تپانچه بادی بانوان، معصومه خدابخشی در تفنگ ایستاده و مهدی زمانی در تپانچه بادی مردان اعضای تیم ملی تیراندازی معلولان هستند که ترکیب این تیم را در بازی های پارالمپیک ریو نیز تشکیل می دهند.

این تیراندازان دور جدید تمرینات که در قالب شانزدهمین مرحله اردوی آماده سازی برگزار می شود را تا دهم مردادماه در تهران ادامه خواهند داد این در حالی است که حسین امیری، سرمربی تیم ملی تیراندازی معلولان، از وضعیت فعلی اعضای این تیم رضایت کامل دارد و نسبت به نتیجه گیری در میادین ریو هم کاملا خوشبین است.

این مربی در گفتگو با سایت کمیته ملی پارالمپیک در مورد وضعیت کلی تیراندازان پارالمپیکی و برنامه تمرینی در نظر گرفته شده برای این مرحله از اردو توضیح داد و اظهار داشت: تا اردوی قبل، برنامه تمرینی بر مبنای تاکیدی بود که روی دقت و تمرکز بازیکنان داشتیم و اینکه باید یاد بگیرند مستقل از مربی کار کنند به خصوص در میدان رقابت.

وی در این رابطه ادامه داد: در تیراندازی وقتی مسابقه شروع می شود، عملا مربی هیچ کاره می شود؛ در زمان رقابت خود ورزشکار بیشتر از هر فرد دیگری در عملکردی که می تواند داشته باشد، نقش دارد. به همین دلیل یکی از تاکیدات ما طی مراحل قبلی اردو این بود که تیراندازان چگونگی کار کردن بدون مربی را هم آموزش ببینند. در این اردو روی این مسئله تاکید خواهیم داشت که ورزشکاران ما بتوانند شرایط مختلف را مدیریت کنند.

امیری با بیان اینکه این روح حاکم بر اردوی تیم ملی تیراندازی معلولان خواهد بود، تصریح کرد: در عین حال روی برگزاری با نشاط تمرینات هم تاکید زیادی داریم. به هر حال هرچه به زمان پارالمپیک نزدیک تر می شویم ناخودآگاه حساسیت ها بیشتر می شود. بنابراین سخت به دنبال ایجاد فضایی شاد در تمرینات هستیم تا تاثیر این حساسیت ها را کنترل کنیم.

 

 


سرمربی تیم ملی تیراندازی معلولان گفت: خدا را شکر شرایط کلی تیم خوب است و همه تیراندازان به آمادگی لازم رسیده اند طوریکه منتظر هستیم زمان اعزام به ریو زودتر فرا برسد و رقابت هایمان را برگزار کنیم. البته همچنان در کوران تمرینات به سر می بریم و زمان پایان تمرینات ما وقتی است که مسابقات در پارالمپیک آغاز شود.

این مربی  همچنین به یک موضوع اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از برنامه های ما برای تمرینات، این است که کاری انجام دهیم تا بازیکن به هم بریزد اما به موقع بتواند خود را جمع و جور کند؛ اینقدر این برنامه را اجرا می کنیم تا فاصله زمانی میان این دو به حداقل برسد. البته باید بگویم اوایل خود ورزشکاران مقابل این برنامه تمرینی مقاومت کردند اما به مرور درک کردند که چه نتایج خوبی می تواند برایشان داشته باشد. به هر حال بسیار پیش آمده که در جریان رقابت های رسمی، یک اتفاق یا مساله ای باعث به هم ریختن ورزشکار شده است اما او باید بداند چگونه خیلی سریع به شرایط عادی بازگردد.

امیری در مورد عملکردی که تیرندازان می توانند در پارالمپیک ریو داشته باشند نیز گفت: طی این مدت هیچ هدفگذاری در رابطه با رکورد نداشتیم، هدفگذاری ما مبنای تمرینی داشته است و اینکه تیرندازان با اقتدار تمرینات خود را دنبال کنند تا نتیجه بگیرند. در این بین اگر ورزشکاران دیگر کشورها نتیجه بهتری نسبت به ما گرفتند، حتما تلاش بیشتری داشته اند.

سرمربی تیم ملی تیراندازی معلولان با تاکید بر اینکه اعضای این تیم به اندازه تلاش خود در پارالمپیک ریو نتیجه خواهند گرفت، گفت: این قول را می دهم که ریو بهترین پارالمپیک برای تیراندازان معلول ایران باشد ضمن اینکه تیراندازان ما بتوانند در جریان این دوره بازی های پارالمپیک رکورد تمریناتشان را بزنند. این خیلی اهمیت دارد چون معمولا ورزشکاران در جریان مسابقات به خاطر استرس شاید نتوانند به رکوردی که در تمرینات داشته اند، برسند.

کد خبر : ۱,۵۱۷
اشتراک در