۲۶ تیر ۱۳۹۵ ۰۵:۳۶
خریداری-قایق-ویژه-کایاک-یک-نفره-پارالمپیک-برای-تنها-قایقران-پارالمپیکی-ایران
سرمربی تیم ملی قایقرانی معلولان گفت که به دنبال رایزنی ها و مکاتبات انجام شده، حداکثر تا دو هفته دیگر قایق ویژه کایاک یک نفره پارالمپیک وارد کشور می شود تا شهلا بهروزی راد تمریناتش را برای حضور در بازی های پارالمپیک ریو با این قایق پیگیری کند.

سرمربی تیم ملی قایقرانی معلولان گفت که به دنبال رایزنی ها و مکاتبات انجام شده، حداکثر تا دو هفته دیگر قایق ویژه کایاک یک نفره پارالمپیک وارد کشور می شود تا شهلا بهروزی راد تمریناتش را برای حضور در بازی های پارالمپیک ریو با این قایق پیگیری کند.

مسعود مهدوی در گفتگو با سایت کمیته ملی پارالمپیک با بیان اینکه بهروزی راد به عنوان تنها قایقران ایران در بازی های پارالمپیک ریو فعلا تمریناتش را با قایق ویژه آب های آرام انجام می دهد، اظهار داشت: بهروزی راد باید در پارالمپیک ریو از قایق های ویژه کایاک تک نفره استفاده کند که قطعا روی عملکرد وی هم تاثیر زیادی خواهد داشت. بر همین اساس از خیلی وقت پیش مکاتبات لازم را انجام دادیم تا بتوانیم چنین قایقی را وارد ایران کنیم و آن را برای تمرین بهتر و با کیفیت تر در اختیار شهلا بهروزی راد قرار دهیم.

وی ادامه داد: با مساعدت کمیته ملی پارالمپیک که تقبل هزینه خرید و حمل و نقل این قایق را بر عهده دارد و همچنین همکاری فدراسیون قایقرانی که مکاتبات لازم برای شرکت سازنده این قایق برای خرید یک نمونه از آن را داشت، قایق مورد نظر خریداری شده و ظرف دو هفته آینده وارد کشور می شود. از آن پس تمرینات بهروزی راد با این قایق پیگیری می شود. البته سفارش تهیه یک نمونه مشابه از این قایق داده شده تا به ریو فرستاده شود و بهروزی راد با استفاده از آن رقابت های خود در پارالمپیک را برگزار کند.

سرمربی تیم ملی قایقرانی معلولان در مورد ویژگی های این قایق گفت: این قایق از استانداردهای لازم برخوردار است. البته طول و وزن این قایق ویژه با قایقی که فعلا بهروزی راد از آن برای تمرین استفاده می کند، یکسان است اما عرض بیشتری دارد؛ ضمن اینکه میزان فرو رفتن قایق ها در آب نیز متفاوت است. بهروزی راد باید با این قایق تمرین کند تا در جریان رقابت ها بتواند راحت تر پارو بزند.



مهدوی همچنین با اشاره به اینکه شهلا بهروزی راد از شنبه هفته گذشته دور جدید تمریناتش را آغاز کرد که تا هشتم مردادماه هم ادامه خواهد داشت، اظهارداشت: بهروزی راد در آمادگی خوبی به سر می برد. ارتقای یک پله ای رنکینگ و قرار گرفتن در رده پنجم مسابقات جهانی آلمان نیز گویای وضعیت خوب این ورزشکار است. این در حالی است که وی طی ماه های گذشته با قایقی تمرین می کرده که متفاوت از قایق های مورد استفاده در پارالمپیک است. به طورحتم اگر بهروزی راد تمریناتش را با این قایق های ویژه دنبال کند، می تواند در پارالمپیک ریو به مراتب بهتر باشد.

کد خبر : ۱,۵۱۱
اشتراک در