۲۱ خرداد ۱۳۹۳ ۰۷:۰۳
دیدار نعمتی با دبیرکل سازمان ملل
زهرا نعمتی کماندار دارنده مدال طلای پارالمپیک لندن در جریان حضور در سازمان ملل و شرکت در نشست سالیانه اعضای کنوانسیون معلولین جهان با بانکی مون دبیر کل سازمان ملل دیدار و گفت و گو کرد.
صاحب مدال طلای پارالمپیک دیروز درحالی مصاحبه مطبوعاتی داشت که از میان همه شرکت کنندگان وی برای این مصاحبه انتخاب شده بود. نعمتی در مصاحبه مطبوعاتی خود ضمن ارائه خلاصه ای از انتخاب رشته تیروکمان از دیگر کشورها خواست برای زنان و دختران فرصت ورزش فراهم و به قابلیت های دسترسی در دستور 2015 توجه شود. نعمتی در آخر نیز در پیامی از همه معلولان جهان خواست در برابر معلولیت تسلیم نشوند.
گفتنی است، این کنفرانس سالیانه تا پنج شنبه ادامه دارد و نعمتی ظهر فردا ضمن ارائه پاورپوینتی از چگونگی موفقیت خود در ورزش، به سوالات خبرنگاران نیز پاسخ می دهد.


نعمتی به همراه مشرف جوادی نائب رئیس فدراسیون جانبازان و معلولین پیش از آغاز کنفرانس کنوانسیون حقوق افراد دارای معلولیت در ساختمان سازمان ملل با بانکی مون (دبیر کل سازمان ملل) به صورت اتفاقی روبه رو شدند و گفت و گوی کوتاهی انجام دادند.
نعمتی در پاسخ به سوال بانکی مون راجع به اینکه در چه رشته ای فعالیت می کنید شرح مختصری از کارنامه ورزشی خود به بانکی مون داد. او از شنیدن این که نعمتی دارنده مدال طلای جهان است بسیار ابراز خوشحالی کرد و با لبخند از نعمتی پرسش کرد که آیا موفق به برد کره هم شده ای؟
درپایان این گفت و گوی بسیار کوتاه و مختصر، نعمتی و مشرف جوادی به همراه بانکی مون عکس یادگاری انداختند.




کد خبر : ۱۵۱
اشتراک در