۲۱ تیر ۱۳۹۵ ۱۰:۰۶
مربی-تیم-ملی-تیر-و-کمان---هر-هفت-کماندار-ایران-برای-سکوی-پارالمپیک-تمرین-می-کنند
مربی تیم ملی تیر و کمان با ابراز رضایت از وضعیت تمرینی و آمادگی اعضای این تیم که برای حضور در بازی های پارالمپیک آماده می شوند، گفت: هر هفت کماندار پارالمپیکی با این هدف تمرینات خود را دنبال می کنند که در ریو مدال بگیرند و یک پای سکو باشند.

مربی تیم ملی تیر و کمان با ابراز رضایت از وضعیت تمرینی و آمادگی اعضای این تیم که برای حضور در بازی های پارالمپیک آماده می شوند، گفت: هر هفت کماندار پارالمپیکی با این هدف تمرینات خود را دنبال می کنند که  در ریو مدال بگیرند و یک پای سکو باشند.

جبرائیل عبادی در گفتگو با سایت کمیته ملی پارالمپیک با اشاره به اینکه تیم ملی تیر و کمان معلولان در چهارمین اردوی آماده سازی برای حضور در بازی های پارالمپیک ریو به سر می برد، اظهار داشت: به غیر از زهرا نعمتی که همچنان زیر نظر فدراسیون تیر و کمان و با تیم ملی این فدراسیون پیگیر تمریناتش است، دیگر اعضای پارالمپیکی تیم در اردو هستند.

وی با اشاره به اینکه این نخستین اردوی تیم ملی تیر و کمان بعد از رقابت های جهانی چک است که تا ۲۵ تیرماه ادامه دارد، تصریح کرد: نظر اعضای کادر فنی بر این بود که به خاطر حضور فشرده در این رقابت ها، طی این مرحله از اردو فشار تمرینی زیادی به ورزشکاران وارد نشود تا بتوانند خستگی مسابقات چک را از بدن به در کنند و در عین حال از تمرینات هم دور نشوند و آمادگی خود را حفظ کنند.

مربی تیم ملی تیر و کمان معلولان در بخش کامپوند ادامه داد: بعد از اتمام این اردو و تا پیش از اعزام به ریو، دو اردوی دیگر خواهیم داشت و برنامه به این گونه است که طی دو اردوی آمادگی، کمانداران به اوج آمادگی برسند و با این شرایط راهی محل برگزاری بازی های پارالمپیک بشوند.

 

 


عبادی از وضعیت کلی کمانداران ابراز رضایت کرد و گفت: اردوی پنجم تیم ملی از اول مردادماه آغاز می شود. یکی از برنامه های اصلی برای این اردو رکوردگیری از ورزشکاران است تا ببینیم دقیقا در چه مرحله ای از آمادگی به سر می برند. تمرین مسابقه حذفی هم یکی دیگر از برنامه های مهمی است که برای اردوی آتی در پیش داریم.

وی در مورد حریفان کمانداران پارالمپیکی ایران در ریو نیز اظهار داشت: برای مسابقات جهانی اکثر کمانداران پارالمپیکی به چک آمده بودند، ورزشکاران ما در جریان این رقابت ها حریفان خود را دیدند و با شرایط آنها آشنایی بیشتری پیدا کردند. البته در این رقابت ها بیشتر کمانداران از آمادگی کامل دور بودند دقیقا مانند کمانداران ایران.

مربی تیم ملی تیر و کمان خاطرنشان کرد: البته هدف اصلی و مهم ما برای مسابقات جهانی چک کسب سهمیه بود که توسط سمیه عباسپور به آن دست یافتیم. در این رقابت ها کسب مدال و ارزیابی وضعیت آمادگی بازیکنان، اهداف بعدی ما بود که از آنها هم به نسبت راضی بودیم.

عبادی در مورد پیش بینی که می توان از عملکرد هفت کماندار ایران در رقابت های جهانی چک داشت، گفت: اصلا نتیجه گیری در میدان بزرگی مانند پارالمپیک قابل پیش بینی نیست اما با قاطعیت می گویم که کمانداران ما با این انگیزه تمرین می کنند که در پارالمپیک ریو کسب مدال کنند و یک پای سکو باشند، در واقع هدف این است که آنها را روی سکو ببینیم. انشالله که چنین هم شود و بهترین نتایج به دست بیاید.

مربی تیم ملی تیر و کمان معلولان در پایان گفت: طی هفته های آینده مسابقاتی زیر نظر فدراسیون تیر و کمان برگزار می شود. در نظر داریم در صورت فراهم بودن شرایط، کماندارن پارالمپیکی را در این رقابت ها شرکت دهیم تا مورد ارزیابی دقیق تر قرار بگیرند.

کد خبر : ۱,۵۰۳
اشتراک در