۲۰ تیر ۱۳۹۵ ۰۵:۰۰
حامد-صلحی-پور-برنامه-ام-سه-پله-ارتقا-برای-کسب-طلا-در-ریو-است
وزنه بردار دسته ۸۸ کیلوگرم ایران در بازی های پارالمپیک ریو با یادآوری اینکه در دوره پیشین بازی های پارالمپیک از کسب مدال بازماند و چهارم شد، گفت: سه پله ارتقا برای دستیابی به مدال طلا برنامه اول من در پارالمپیک ریو است و بعد از آن به رکوردشکنی فکر می کنم.
وزنه بردار دسته ۸۸ کیلوگرم ایران در بازی های پارالمپیک ریو با یادآوری اینکه در دوره پیشین بازی های پارالمپیک از کسب مدال بازماند و چهارم شد، گفت: سه پله ارتقا برای دستیابی به مدال طلا برنامه اول من در پارالمپیک ریو است و بعد از آن به رکوردشکنی فکر می کنم.

حامد صلحی‌پور یکی از اعضای تیم پارالمپیکی وزنه‌برداری است که همچون دیگر اعضای این تیم از حضور در سه رویداد مجوز ورود به پارالمپیک ریو را به دست آورد.

این وزنه‌بردار که در پارالمپیک لندن در دسته ۹۰ کیلو وزنه زد و در میان شرکت‌کنندگان در این وزن و در یک قدمی سکو به عنوان چهارم دست یافت، در پارالمپیک ریو در دسته ۸۸ کیلو وزنه خواهد زد به این امید که دومین حضور پارالمپیکی‌اش را با کسب مدال و شاید هم رکوردشکنی به پایان برساند.

صلحی‌پور با یادآوری چگونگی حضورش در پارالمپیک لندن گفت: به خاطر برخی مسائل پیش در آن دوره بازی‌ها پنج ماه از تمرینات دور بودم و اصلا قرار نبود در بازی‌ها شرکت داشته باشم، اما خیلی ناگهانی اعلام کردند که من هم در ترکیب تیم اعزامی حضور دارم، به همین دلیل فقط دو هفته توانستم برای پارالمپیک لندن تمرین کنم و با این میزان تمرین به عنوان چهارمی آن دوره بازی‌ها دست یابم.

وی با تاکید بر اینکه قصد دارد در پارالمپیک آتی به نتیجه بهتری برسد، ادامه داد: خدا را شکر تا امروز برای پارالمپیک ریو اردوها و تمرینات خوبی داشته‌ایم. طبق برنامه در هر مرحله از اردو و به لحاظ رکوردی باید به یک حدنصاب می‌رسیدیم که اینچنین شده است. تا به امروز هم من و هم دیگر وزنه‌بردارهای پارالمپیکی به حدنصاب‌های موردنظر دست پیدا کرده‌ایم و اگر مشکلی پیش نیاید در اردوهای دیگر هم طبق برنامه پیش می‌رویم.

وزنه‌بردار پارالمپیکی ایران در رابطه با پیش‌بینی عملکردش در پارالمپیک ریو گفت: پیش‌بینی به خصوص برای چنین رویدادی خیلی سخت است. بارها اتفاق افتاده ورزشکاری به قصد مدال طلا آمده، اما توسط یک مدعی دیگر اوت شده و به مدال نرسیده یا نهایتا برنز گرفته است. حتی بوده موردی که در مورد ورزشکاری پیش‌بینی مدال برنز شده، اما توانسته طلا بگیرد.

وی در این رابطه ادامه داد: با این اوصاف همه وزنه‌برداران ایران به قصد مدال طلای پارالمپیک ریو تلاش می‌کنند و از جمله خود من؛ من در لندن چهارم شدم و می‌خواهم در پارالمپیک ریو سه پله ارتقا داشته باشم و به مدال طلا دست پیدا کنم.

صلحی‌پور که در مسابقات بین‌المللی فزاع به مدال طلا دست یافت، تاکید کرد: البته که برای رسیدن به این مدال رقیبانی هم دارم. نمایندگان مصر و چین رقیبان اصلی من هستند. در این بین حریف مصری من در مسابقات فزاع نقره گرفت اما تاکید می‌کنم که وی خیلی قدر است. رقیب چینی من هم سن و سال کمی دارد، اما وزنه‌های خوبی می‌زند و رکوردهای قابل توجهی هم در اختیار دارد.

این وزنه‌بردار پارالمپیکی که مدال طلای بازی‌های پاراآسیایی کره جنوبی را هم در اختیار دارد، یادآور شد: در آن دوره بازی‌ها نیم کیلو رکورد جهان را ارتقا دادم، رکوردشکنی در پارالمپیک ریو هم یکی از برنامه‌هایم است، اما نه در حد اولویت؛ اول به دنبال مدال طلای پارالمپیک ریو هستم و بعد از آن رکوردشکنی.

کد خبر : ۱,۵۰۲
اشتراک در