۱۵ تیر ۱۳۹۵ ۰۸:۲۵
امین-الله-مانی---تیم-ملی-فوتبال-هفت-نفره-با-قهرمانی-سهمیه-جهانی-را-می-گیرد
مسئول کمیته فوتبال هفت نفره بعد از مشخص شدن گروه بندی مسابقات انتخابی جهان و معرفی حریفان ایران در این رقابت ها، گفت: همه تیم ها و حریفان ما به نوبه خود مدعی هستند اما به دنبال این هستیم که با تیم جوان شده خود قهرمان این رقابت ها شویم و با این عنوان به سهمیه جهانی برسیم.

مسئول کمیته فوتبال هفت نفره بعد از مشخص شدن گروه بندی مسابقات انتخابی جهان و معرفی حریفان ایران در این رقابت ها، گفت: همه تیم ها و حریفان ما به نوبه خود مدعی هستند اما به دنبال این هستیم که با تیم جوان شده خود قهرمان این رقابت ها شویم و با این عنوان به سهمیه جهانی برسیم.

به گزارش سایت کمیته ملی پارالمپیک، گروه بندی مسابقات فوتبال هفت نفره انتخابی جهان برای مشخص شدن هشت تیم راه یافته به رقابت های جهانی ۲۰۱۷ آرژانتین روز گذشته مشخص شد. بر اساس گروه بندی انجام شده، این رقابت ها ۵ تا ۱۷ مردادماه با حضور سیزده تیم در مکزیک برگزار می شود. شرکت کنندگان در این رقابت ها دیدارهای مقدماتی خود را در سه گروه سه تیمی و یک گروه چهار تیمی آغاز می کنند.

براساس گروه بندی انجام شده، تیم ملی فوتبال هفت نفره در گروه سوم مرحله مقدماتی به مصاف ایرلند شمالی و مکزیک می رود.

امین الله مانی، مسئول کمیته فوتبال هفت نفره ایران، در گفتگو با سایت کمیته ملی پارالمپیک با اشاره به حریفان ایران در مرحله مقدماتی رقابت های گزینشی جهان اظهارداشت: از ایرلند شمالی شناحت کاملی داریم؛ تیمی مدعی و خشن است که البته به یاد ندارم تا حالا به این تیم باخته باشیم اما در مورد آلمان شناخت خیلی زیادی نداریم. اولین بار است که باید با این تیم روبرو شویم اما فکر نمی کنم با مشکلی مواجه شویم چون هدف ما فراتر از مرحله مقدماتی است.

وی که خیلی وقت پیش از این ترکیب ۱۴ نفره تیم ملی فوتبال نفره برای حضور در مسابقات گزینشی جهان را معرفی کرده بود، ادامه داد: ترکیب تیم ملی نسبت به گذشته خیلی جوان‌تر شده است. از ترکیب مسابقات اینچئون، ۶ بازیکن کنار گذاشته شده اند و جوان‌ترها را جایگزین آنها کرده ایم اما این تغییر دلیلی نمی شود که به قهرمانی در مسابقات مکزیک فکر نکنیم.

 

 


مسئول کمیته فوتبال هفت نفره تاکید کرد: تیم ملی فوتبال هفت نفره باید در مسابقات گزینشی جهان ترکیب جوان و جدید خود را مورد ارزیابی قرار دهد با این حال قطعا برای کسب عنوان قهرمانی در این رقابت ها حاضر خواهیم شد و اصلا به عنوان دیگری فکر نمی کنیم.

اله مانی در مورد مسابقات جهانی ۲۰۱۷ آرژانتین و تیم های شرکت کننده در این دوره رقابت ها گفت: هشت تیم حاضر در پارالمپیک ریو در این رقابت ها هم شرکت می کنند. هشت تیم دیگر هم از مسابقات گزینشی مکزیک انتخاب می شوند. به دنبال این هستیم تا با کسب عنوان قهرمانی، به سهمیه جهانی دست پیدا کنیم.

بر پایه این گزارش، تیم ملی فوتبال هفت نفره ایران ۶ سال پیش در رقابت های جهانی هلند به عنوان نایب قهرمانی دست یافت. این آخرین حضور این تیم در این رقابت ها بود.

سال گذشته مسابقات جهانی فوتبال هفت نفره به میزبانی انگلستان برگزار شد که حکم انتخابی پارالمپیک ریو را هم داشت اما تیم ملی ایران که با قهرمانی در آسیا صاحب سهمیه جهانی شده بود به خاطر کارشکنی های میزبان و عدم صدور روادید نتوانست در این دوره رقابت های جهانی شرکت کند و بدین ترتیب از کسب سهمیه پارالمپیک ریو هم بازماند.

کد خبر : ۱,۴۹۶
اشتراک در