۱۴ تیر ۱۳۹۵ ۰۷:۴۰
دو-و-میدانی-کاران-پارالمپیکی-در-آذربایجان-اردو-می-زنند
اعضای تیم ملی دو و میدانی معلولان پیش از اعزام به محل برگزاری بازی های پارالمپیک و به منظور کسب آمادگی بیشتر برای حضور در این دوره بازی ها، اردوی آماده سازی ۱۰ روزه‌ای را در آذربایجان برگزار خواهند کرد.

اعضای تیم ملی دو و میدانی معلولان پیش از اعزام به محل برگزاری بازی های پارالمپیک و به منظور کسب آمادگی بیشتر برای حضور در این دوره بازی ها، اردوی آماده سازی ۱۰ روزه‌ای را در آذربایجان برگزار خواهند کرد.

به گزارش سایت کمیته ملی پارالمپیک، پیش از این قرار بود تیم ملی دو و میدانی معلولان در تورنمنت بین المللی آلمان شرکت کند اما حضور در این رقابت ها بنا به برخی دلایل لغو شد. در همین راستا مسئولان انجمن دو و میدانی معلولان مذاکره و رایزنی با کشورهای مختلف را در دستور کار قرار دادند تا در صورت فراهم شدن شرایط، حداقل یک اردوی برون مرزی در برنامه دو و میدانی کاران پارالمپیکی قرار دهند.

از میان کشورهایی که مسئولان انجمن با آنها رایزنی داشتند، دو کشور روسیه و آذربایجان نسبت به مذاکرات انجام شده برای میزبانی از دو و میدانی کاران پارالمپیکی ایران پاسخ مثبت دادند. بدین ترتیب هفته گذشته علی اصغر هادی‌زاده، رئیس انجمن دو و میدانی، همراه با بهمن رضایی فرعی، مدیر تیم های ملی، طی سفری یک روزه، شرایط کشور آذربایجان را از نزدیک مورد ارزیابی قرار دادند تا در مورد برنامه اعزام برون مرزی تیم ملی به تصمیم نهایی دست یابند.

نتیجه این سفر و بررسی های انجام شده مثبت بود و بدین ترتیب تیم ملی با ترکیب کامل پارالمپیکی خود پیش از اعزام به بازی های پارالمپیک ریو، اردویی در آذربایجان خواهد داشت. سفر به آذربایجان و پیگیری تمرینات در باکو تنها برنامه برون مرزی است که برای تیم ملی دو و میدانی معلولان تا پیش از پارالمپیک ریو اجرا خواهد شد.

علی اصغر هادی زاده ضمن تایید این مطلب به سایت کمیته ملی پارالمپیک گفت: اردوی برون مرزی تیم ملی در باکو آذربایجان از ۴ مردادماه آغاز شده و به مدت ۱۰ روز ادامه خواهد داشت.

 

 


وی با بیان اینکه با وجود اعلام آمادگی روسیه برای میزبانی از دو و میدانی کاران ایران، برپایی اردو در این کشور منتفی است، ادامه داد: اردوی آذربایجان تنها اردوی برون مرزی است که ورزشکاران پیش از سفر به ریو در آن حضور خواهند داشت. پس از اتمام این اردو، تمرینات ورزشکاران تا زمان اعزام به ریو به صورت داخلی پیگیری خواهد شد.

رئیس انجمن دو و میدانی معلولان با تاکید بر اینکه تیم ملی با ترکیب کامل پارالمپیکی خود در اردوی آذربایجان شرکت می کند، تصریح کرد: طی هفته آینده از دو و میدانی کاران شانس مجدد، رکوردگیری می شود. بر اساس این رکورد گیری و نتایج رکوردگیری که پیش از این در قالب مسابقات قهرمانی کشور داشتیم، ۲۳ تیرماه ترکیب نهایی تیم ملی را برای بازی های پارالمپیک اعلام می کنیم. این ترکیب به طور کامل در اردوی آذربایجان شرکت می کند.

کد خبر : ۱,۴۹۳
اشتراک در