۱۲ تیر ۱۳۹۵ ۱۱:۰۸
عباس-آقاکوچکی---تیم-ملی-بسکتبال-با-ویلچر-به-اهداف-خود-در-تورنمنت-ترکیه-دست-یافت
سرمربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر از نتایج حضور این تیم درتورنمنت بین المللی ترکیه ابراز رضایت کرد و گفت: طی ۶ دیداری که در این تورنمنت داشتیم به تمام اهداف خود رسیدیم و حتی تا حد زیادی هم در انتخاب ترکیب اصلی تیم برای بازی های پارالمپیک به جمع بندی رسیدیم.

سرمربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر از نتایج حضور این تیم درتورنمنت بین المللی ترکیه ابراز رضایت کرد و گفت: طی ۶ دیداری که در این تورنمنت داشتیم به تمام اهداف خود رسیدیم و حتی تا حد زیادی هم در انتخاب ترکیب اصلی تیم برای بازی های پارالمپیک به جمع بندی رسیدیم.

به گزارش سایت کمیته ملی پارالمپیک، تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران هفته گذشته طی حضور در تورنمنت بین المللی ترکیه که با حضور سه تیم پارالمپیکی ترکیه، ایران و هلند برگزار شد، ۶ دیدار به صورت دوره ای با دیگر تیم های شرکت کننده برگزار کرد.

ملی پوشان ایران در چهار دیدار ابتدایی خود برابر ترکیه (دو دیدار) و هلند (دو دیدار) متحمل شکست شدند اما در روز پایانی این تورنمنت صاحب دو پیروزی برابر این دو تیم شد و در رده بندی نهایی هم در جایگاه سوم قرار گرفتند.

عباس آقا کوچکی، سرمربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران در گفتگو با سایت کمیته ملی پارالمپیک از مجموع نتایج به دست آمده طی اعزام این تیم به تورنمنت بین المللی ترکیه ابراز رضایت کرد و اظهارداشت: این تورنمنت تنها فرصتی بود که می توانستیم پیش از پارالمپیک ریو در آن شرکت کنیم به همین دلیل برای ساعت به ساعت تمرین و دیدارها و در کل حضور خود در این تورنمنت برنامه ریزی کرده بودیم تا بتوانیم حداکثر استفاده را از آن ببریم.

وی تصریح کرد، از شرکت در تورنمنت بین المللی ترکیه اهداف زیادی داشتیم اما در این میان سه هدف برای مان در اولویت بود:
۱- محک زدن بازیکنان در شرایط واقعی مسابقه با تیم های خارجی به منظور نزدیک شدن به ترکیب اصلی تیم.
۲- اجرای تاکتیک های فنی در حمله و دفاع که بازیکنان طی اردوهای گذشته آموزش دیده بودند.
۳- شناخت نقاط ضعف و قوت بازیکنان در اجرای این تاکتیک ها و اینکه کدام بازیکنان می توانند آنها را بهتر اجرا کنند.

سرمربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر با یادآوری اینکه برنامه تورنمنت بین المللی ترکیه نسبت به آنچه پیش از این اعلام شده بود، تغییر کرد، یادآور شد: قرار بود کانادا هم در این رقابت ها شرکت داشته باشد که به خاطر شرایط ترکیه انصرف داد. در برنامه اولیه که بر منبای حضور کانادا اعلام شده بود، باید ۵ دیدار در تورنمنت ترکیه برگزار می کردیم اما با توجه به غیبت کانادا، طی جلسه ای در مورد چگونگی برنامه مسابقات تصمیم گیری شد.

این مربی افزود: در این جلسه قرار بر این شد تیم ها به صورت دوره ای با هم بازی کنند. نظر و تاکید ما این بود که رقابت هر دو تیم، سه بار انجام شود که خوشبختانه مورد موافقت قرار گرفت و بدین ترتیب سه دیدار با ترکیه و سه دیدار با هلند برگزارکردیم.

عباس آقاکوچکی در ادامه گفتگو با سایت کمیته ملی پارالمپیک با تاکید بر اینکه این تیم از حضور در تورنمنت بین المللی ترکیه حداکثر استفاده را برده، گفت: تمام نفرات خود در این رقابت ها را مورد ارزیابی قرار دادیم. در چهار بازی اول بازیکنان و کارهای فنی مربوط به آنها را مورد ارزیابی قرار دادیم که البته نتایج این دیدارها را هم واگذار کردیم. بر اساس نتایج این بازی ها و شناختی که از بازیکنان به دست آوردیم، در مورد ترکیب تیم و چگونگی تاکتیک فنی برای دو بازی آخر به یک جمع بندی رسیدیم که خوشبختانه با پیروزی هم همراه شد.

 

 


وی با یادآوری اینکه ترکیه در رقابت های جهانی ۲۰۱۴ کره جنوبی به عنوان سوم دست یافت و هلند هم از جمله شرکت کنندگان در آن دوره مسابقات بود، اظهارداشت: مربیان این دو تیم که برای پارالمپیک ریو آماده می شوند، بعد از اتمام تورنمنت نظر مثبتی نسبت به وضعیت تیم ایران داشتند و تاکید داشتند که روند حرکتی تیم ما خیلی خوب بوده است.

سرمربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر در پایان در مورد اینکه ترکیب این تیم برای پارالمپیک ریو چه زمانی مشخص خواهد شد، گفت: تقریبا به یک جمع بندی کلی در این رابطه رسیده ایم اما بعد از اتمام اردوی آتی ترکیب اصلی را مشخص می کنیم.

طبق برنامه اعلام شده، اردوی آتی ما پانزده روزه است و از اول مردادماه آغاز می شود اما این پیشنهاد را داریم که برنامه های این اردو در قالب دو اردوی هفت روزه و از اواخر تیرماه اجرا شود. در این صورت پس از اتمام اردوی هفت روزه اول، ترکیب پارالمپیکی تیم را اعلام خواهیم کرد.

کد خبر : ۱,۴۸۸
اشتراک در