۱۲ تیر ۱۳۹۵ ۱۰:۰۳
محمدرضا-مظلومی---برنامه-های-ورزشکاران-نابینا-و-کم-بینا-برای-پارالمپیک-ریو-رو-به-جلو-پیش-می-رود
رئیس فدراسیون ورزش های نابینایان و کم بینایان با تاکید بر اینکه چگونگی عملکرد ورزشکاران پارالمپیکی این فدراسیون در بازی های ریو قابل پیش بینی نیست، گفت: در مورد نتیجه نمی توانم قولی بدهم اما در مجموع همه کارها رو به جلو پیش می رود و شرایط ورزشکاران در هر سه رشته دو و میدانی، فوتبال پنج نفره و جودو را خوب می بینم.

رئیس فدراسیون ورزش های نابینایان و کم بینایان با تاکید بر اینکه چگونگی عملکرد ورزشکاران پارالمپیکی این فدراسیون در بازیهای ریو قابل پیش بینی نیست، گفت: در مورد نتیجه نمی توانم قولی بدهم اما در مجموع همه کارها رو به جلو پیش می رود و شرایط ورزشکاران در هر سه رشته دو و میدانی، فوتبال پنج نفره و جودو را خوب می بینم.

محمدرضا مظلومی در گفتگو با سایت کمیته ملی پارالمپیک وضعیت تیم و ورزشکاران فدراسیون ورزش های نابینایان و کم بینایان برای حضور در پانزدهمین دوره بازیهای پارالمپیک را مورد ارزیابی قرار داد و تاکید کرد که اقدامات آماده سازی برای ورزشکاران پارالمپیکی رشته های دو و میدانی، فوتبال پنج نفره و جودو طبق برنامه پیش رفته است.

وی در مورد تیم جودو که با سه ورزشکار برای پارالمپیک ریو آماده می شود و برنامه های آماده سازی و به خصوص برون مرزی این تیم، اظهارداشت: جودوکاران تا به امروز در اردوهای آماده سازی متفاوتی شرکت کرده اند و تا زمان اعزام به ریو دو، سه اردو در تهران و مازندران هم در پیش دارند. البته قرار بود جودوکاران در یک تورنمنت بین المللی به میزبانی انگلستان شرکت کنند که به دلیل برخی مشکلات اعزام آنها لغو شد اما همچنان در حال رایزنی برای یک اردوی برون مرزی دیگر هستیم.

رئیس فدراسیون ورزش های نابینایان و کم بینایان تصریح کرد: یکی، دو گزینه برای اعزام جودوکاران داریم و مکاتباتی در این زمینه داشته ایم اما هنوز به نتیجه قطعی و نهایی نرسیده ایم. در صورتیکه نتیجه مذاکرات مثبت باشد حتما اعزام برون مرزی به یک اردوی تدارکاتی یا تورنمنت بین المللی برای تیم ملی جودو را در دستور قرار می دهیم.

 

 


مظلومی همچنین در مورد نتیجه تغییری که اخیرا در راس کادر فنی تیم ملی جودو برای حضور در بازیهای پارالمپیک ایجاد شد، گفت: تغییر و تحول ایجاد شده و همکاری با یک سرمربی جدید کار را رو به جلو پیش برده است. البته نتیجه اصلی از این جا به جایی در جریان مسابقات نشان داده می شود اگر چه نتیجه گیری تا حدی هم به قرعه بازیها بستگی دارد اما در مجموع شرایط کلی جودوکاران به خصوص بعد از تغییر ایجاد شده راضی کننده است.

وی همچنین در مورد تیم ملی فوتبال پنج نفره که در تورنمنت بین المللی برزیل موفق به کسب عنوان نایب قهرمانی شد، گفت: عملکرد تیم در برزیل و نتیجه ای که به دست آورد راضی کننده بود. اعضای کادر فنی تیم ملی فوتبال پنج نفره فیلم دیدارهای حریفان را آنالیز می کنند تا در مورد آنها شناخت بیشتری حاصل شود و بتوانند بر اساس عملکرد حریفان، برای برطرف کردن نقاط ضعف موجود در بین ملی پوشان برنامه ریزی کنند.

رئیس فدراسیون ورزش های نابینایان و کم بینایان در این رابطه ادامه داد: حریف اصلی تیم ملی فوتبال پنج نفره در بازیهای پارالمپیک تیم برزیل است. به هر حال فوتبال و ریشه در هر دو بخش افراد سالم و معلول به برزیل بر می گردد. تیمهای برزیلی در بخش های مختلف و در هر رویدادی همیشه جزو بهترین ها بوده اند. امیدوارم تیم ملی فوتبال پنج نفره ایران در پارالمپیک ریو مقابل حریفان خود و به خصوص برزیل بتواند به بهترین شکل تاکتیک های موردنظر را پیاده کند و به نتیجه لازم برسد.

وی با اشاره به اینکه تا به امروز حضور دو ورزشکار نابینا و کم بینا از رشته دو و میدانی برای بازیهای پارالمپیک قطعی شده است، گفت: البته بر اساس سهمیه های جدیدی که طی روزهای آینده به دو و میدانی ایران اختصاص پیدا می کند و رکوردگیری که قرار است که از چند ورزشکار ما صورت بگیرد، این احتمال می رود که سهمیه های دو و میدانی نابینایان و کم بینایان برای پارالمپیک ریو از دو سهمیه فعلی بیشتر شود.

محمدرضا مظلومی در بخش پایانی گفتگو با سایت کمیته ملی پارالمپیک در مورد پیش بینی که از چگونگی نتیجه گیری تیم ها و ورزشکاران اعزامی فدراسیون ورزش های نابینایان و کم بینایان به بازیهای پارالمپیک ریو دارد، گفت: در مورد پیش بینی من نمی توانم نظری بدهم فقط اینکه همه کارهای لازم را انجام می دهیم و این امید را داریم که با کار کارشناسی و اجرای فنی خوب بتوانیم در هر سه رشته نتایج خوبی هم بگیریم.

رئیس فدراسیون ورزش های نابینایان و کم بینایان تاکید کرد: همه کارها برای پارالمپیک ریو رو به جلو پیش می رود و شخصا شرایط را در هر سه رشته خوب می بینم با این حال در مورد نتیجه گیری و کسب مدال هیچ قولی نمی دهیم فقط اینکه اگر به این برسیم که ورزشکاران مان در این دوره بازیها نتیجه یا مقام خوبی نمی گیرند قطعا آنها را اعزام نخواهیم کرد. این قول را می دهیم که برای بهترین نتیجه، بیشترین تلاش صورت بگیرد.

کد خبر : ۱,۴۸۷
اشتراک در