۸ تیر ۱۳۹۵ ۰۵:۵۶
اعلام-آمادگی-روسیه-و-آذربایجان-برای-میزبانی-از-دو-و-میدانی-کاران-پارالمپیکی-ایران
دو کشور روسیه و آذربایجان نسبت به برگزاری اردوی آماده سازی تیم ملی دو و میدانی کشورمان برای حضور در بازیهای پارالمپیک ریو و میزبانی از اعضای این تیم اعلام آمادگی کردند.

دو کشور روسیه و آذربایجان نسبت به برگزاری اردوی آماده سازی تیم ملی دو و میدانی کشورمان برای حضور در بازیهای پارالمپیک ریو و میزبانی از اعضای این تیم اعلام آمادگی کردند.

به گزارش سایت کمیته ملی پارالمپیک، اعلام آمادگی روسیه و آذربایجان برای میزبانی از دو و میدانی پارالمپیکی کشورمان جهت برپایی اردوی آماده سازی، به دنبال درخواست های مطرح شده و رایزنی های صورت گرفته ازسوی انجمن دو و میدانی معلولان انجام شده است.

پیش از این قرار بود تیم ملی دو و میدانی معلولان در راستای آماده سازی حضور در بازیهای پارالمپیک ریو در تورنمنتی بین المللی به میزبانی آلمان شرکت کند اما به دنبال منتفی شدن این اعزام، مسئولان این انجمن حضور در یک اردوی برون مرزی را در برنامه قرار دادند. آنها در این راستا رایزنی هایی با برخی کشورها انجام دادند که از میان آنها، مسئولان دو کشور روسیه و آدربایجان با درخواست مطرح شده موافقت کردند.

در همین راستا، علی اصغر هادی زاده، رئیس انجمن دو و میدانی معلولان، همراه با بهمن رضایی مدیر تیم های ملی عازم آذربایجان شدند تا طی سفری دو روزه شرایط این کشور را برای برپایی اردوی تدارکاتی ملی پوشان بررسی کنند.

 

 


بنا به گفته هادی زاده، برگزاری یک اردوی برون مرزی برای تیم ملی دو و میدانی قطعی است اما اینکه این اردو در آذربایجان باشد یا روسیه هنوز به طور دقیق و قطعی مشخص نیست. ضمن اینکه این احتمال هم وجود دارد که ملی پوشان پارالمپیکی دو و میدانی دو اردوی برون مرزی داشته باشند.

بر پایه این گزارش، دو و میدانی معلولان ایران تا به امروز ۱۹ سهمیه برای حضور در بازی های پارالمپیک ریو کسب کرده است اما احتمال افزایش تعداد این سهمیه ها در سومین مرحله توزیع سهمیه های پارالمپیک که اواخر تیرماه انجام می شود، وجود دارد.

به همین دلیل برگزاری اردو یا اردوهای برون مرزی تیم ملی دو و میدانی برای مردادماه پیش بینی شده است.

کد خبر : ۱,۴۸۱
اشتراک در