۲۰ خرداد ۱۳۹۳ ۰۸:۵۶
حضور زهرا نعمتی در کنفرانس خبری در رابطه با حقوق معلولین در سازمان ملل / مورخ 9 ژوئن 2014 (19 خرداد 1393)
زهرا نعمتی نخستین زن ایرانی دارنده مدال طلای المپیک و پارالمپیک طی سخنانی در مقر اصلی سازمان ملل متحد از همه معلولان جهان خواست هرگز تسلیم معلولیت نشوند و برای به رسیدن به آرزوها و موفقیت هایشان تلاش کنند.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی پارالمپیک، زهرا نعمتی که به همراه بتول مشرف جوادی، عضو هیات اجرایی کمیته ملی پارالمپیک به منظور شرکت در کنفرانس سالیانه اعضای کنوانسیون معلولین به نیویورک سفر کرده است، دیروز در جمع خبرنگاران مستقر در سازمان ملل گفت: من افتخار می کنم نخستین زن ایرانی هستم که طلای پارالمپیک را به دست آورده ام.


در ابتدای جلسه آقای Macharia Kamau (نماینده دائم کشور کنیا در سازمان ملل و رییس کنفرانس کشورهای عضو در کنوانسیون حقوق معلولین) ضمن تشریح شمایی از اهداف هفتمین کنفرانس توسعه حقوق معلولین که مورخ 20 خرداد در مقر سازمان ملل برگزار می شود، تاکید کرد: در این کنفرانس به راه های تحقق حقوق افراد دارای معلولیت با رویکرد جوانان معلول مندرج در کنوانسیون پرداخته شده و نتایج آن در دستور کار اهداف راهبردی هزاره که سال بعد به تصویب می رسد، گنجانده خواهد شد.
ایشان اضافه کردند: این برای اولین بار است که افراد معلول، خود نیز در این کنفرانس حضور دارند و این مسئله این کنفرانس را واقعی تر می کند. ما این بار خانم زهرا نعمتی را در کنفرانس داریم که به عنوان یک نمونه بارز و یک الگو از تلاش و کوشش تا رسیدن به اوج قهرمانی است و کسی که توانست نگاه جهانیان مخصوصا مردم ایران را به معلولین تغییر دهد. اما هنوز راه زیادی در پیش داریم. ما نمی خواهیم زهرا نعمتی یک استثنا باشد.

می خواهیم مانند زهرا نعمتی را در تمامی دنیا ببینیم. باید روی کودکان و جوانان معلول سرمایه گذاری کنیم، آنان را وارد اجتماع کنیم ما می دانیم که معلولین 15 در صد افراد کل دنیا هستند لذا برخود وظیفه می دانیم تا آنان را به میدان زندگی بکشانیم.
ایشان همچنین به برخی مشکلات معلولین از جمله دسترسی ها در زندگی روزمره پرداخته و گفتند: حتی مسئله بهینه سازی فضای شهری به ساختمان سازمان ملل کشیده شده و از سال قبل در برخی قسمتهای این ساختمان تغییراتی صورت گرفته است.

در ادامه ی جلسه خانم زهرا نعمتی طی سخنانی به معرفی خود پرداخت و اعلام نمود که 10 سال پیش بر اثر سانحه رانندگی با تمام موفقیت هایم خداحافظی کردم، اما هیچ وقت تسلیم معلولیت نشدم و خدا را به خاطر اینکه همچنان زنده هستم، شاکرم و با خود عهد بسته ام تا زمانی که زنده ام برای رسیدن به آرزوهایم تلاش کنم.

وی با بیان اینکه موفق به کسب جایزه الهام بخش اسپورت اکورد نیز شده است، گفت: این موفقیت متعلق به جامعه زنان ایرانی است.
اسپورت آکورد موسسه ای است که هرساله یک ورزشکار را از بین ورزشکاران المپیکی و پارالمپیکی به عنوان برترین ورزشکار سال انتخاب می نماید.

نعمتی ورزش را یکی از بهترین راه ها برای چیره شدن بر روحیه معلولیت دانست و ابراز امیدواری کرد فرصت کار تمام وقت، مناسب و برابر برای معلولین ایجاد شود و تا سال 2030 همه شهرهای جهان از تمامی امکانات قابل دسترس برای معلولین برخوردار شوند.
ایشان ضمن بر شمردن موفقیت های خود از دولت ها خواست به مسایل معلولین مخصوصا بانوان معلول پرداخته و یکسان سازی خدمات و دسترسی ها به مراکز را برای آنان فراهم آورند.

لازم به ذکر می باشد که 158 کشور، کنوانسیون حقوق معلولین را تایید نموده اند.

کد خبر : ۱۴۸
اشتراک در