۲ تیر ۱۳۹۵ ۱۴:۱۴
نشست-مسئولان-رشته-های-اعزامی-به--پارالمپیک-ریو-برگزار-شد
سرپرستان، سرمربیان و مربیان رشته های اعزامی به پانزدهمین دوره بازیهای پارالمپیک طی نشستی توجیهی که با حضور رئیس کمیته ملی پارالمپیک برگزار شد، جوانب مختلف حضور در این دوره بازیها را مورد بررسی قرار دادند.

سرپرستان، سرمربیان و مربیان رشته های اعزامی به پانزدهمین دوره بازیهای پارالمپیک طی نشستی توجیهی که با حضور رئیس کمیته ملی پارالمپیک برگزار شد، جوانب مختلف حضور در این دوره بازیها را مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش سایت کمیته ملی پارالمپیک، در آغاز این نشست که امروز چهارشنبه در محل کمیته ملی پارالمپیک برگزار شد، محمود خسروی وفا، رئیس کمیته ملی پارالمپیک وضعیت کلی کاروان فرهنگی ورزشی منا برای حضور در پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو تشریح کردند.

برای نهایی شدن ترکیب این کاروان تا به امروز ۸۹ ورزشکار در رشته های والیبال نشسته مردان و زنان، بسکتبال با ویلچر، فوتبال پنج نفره، دو و میدانی، وزنه برداری، تیر و کمان، تیراندازی، جودو، شنا، قایقرانی و دوچرخه سواری صاحب سهمیه شده اند.

 

 


بر اساس سیاست گذاری جدید رئیس کمیته، سرپرستی هر یک از رشته های ورزشی از تهران تا ریو و بالعکس بر عهده سرپرستان منصوب شده می باشد و سرپرست اصلی کاروان بر عملکرد سرپرستان رشته ها مدیریت و نظارت خواهد کرد.

در ادامه نشست مشترک سرپرستان، سرمربیان و مربیان رشته های اعزامی به پارالمپیک پانزدهم، گزارشی از وضعیت کلی برزیل و شهر ریو دو ژنیرو به عنوان میزبان بازیهای پارالمپیک ۲۰۱۶ از نظر امنیت، شیوع ویروس بیماری زیکا و شرایط جوی به هنگام برگزاری بازیها توسط رئیس کمیته ملی پارالمپیک ارائه شد ضمن اینکه وی اشاره ای هم به مشکلات زبان پرتغالی و مشکل تردد در ریودوژانیرو به لحاظ ترافیک این شهر داشت.

 

 


رعایت نظم و انضباط در همه زمان ها حتی هنگام حضور در هتل، تردد در سطح شهر و به خصوص حضور به موقع در سالن برگزاری مسابقات و همراه بودن با کاروان منا از جمله موارد مهمی بود که در نشست امروز مورد تاکید ریاست کمیته و توجه حاضران قرار گرفت.

توجه لازم به بحث روانشناسی ورزشکاران، لحاظ کردن اهمیت مقوله پیشگیری از دوپینگ و همچنین توجه به مصرف غذای حلال از دیگر محورهایی بود که در نشست مشترک سرپرستان، سرمربیان و مربیان رشته های اعزامی به دوره جدید بازیهای پارالمپیک مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

 


از نکات مهمی که توسط آقای خسروی وفا عنوان شد، تاکید بر حفظ شعائر دینی و حراست از هویت ملی توسط کلیه اعضای کاروان از ابتدا تا انتهای سفر بود.

 

 


پانزدهمین دوره بازی های پارالمپیک ریو از ۱۷ شهریورماه با برگزاری مراسم افتتاحیه در ریودوژانیرو آغاز شده و تا ۲۸ شهریورماه ادامه خواهد داشت. برای حضور در این دوره بازی ها کاروان ایران ۱۰ شهریورماه تهران را به مقصد ریودوژانیرو ترک می کند.

در این نشست افراد زیر از رشته های مختلف ورزشی حضور داشتند:
- بسکتبال با ویلچر (سید عباس آقاکوچکی، عباس خاکی، کمال عشق)
- تیر و کمان ( مجید کهتری، جبرئیل عبادی)
- تیراندازی ( حسین امیری، رقیه الله کرم، سلیمه وکیل)
- جودو (علیرضا امینی، محمدرضا حاج یوسف زاده، علی اصغر حسن زاده)
- دوچرخه سواری (فرهاد عصفوری)
- دو و میدانی (بهمن رضایی، محسن ابراهیمی، مصطفی جنتی، هرمز راد صادقی نیا، حمید مزارزئی، علی اصغر هادیزاده)
- شنا (محمد حسین اقبالی)
- قایقرانی کانو (مسعود مهدوی نیا)
- فوتبال 5 نفره (جواد فلفلی، محمدرضا شاددل، ایمان فرح بخش، محمدرضا مظلومی)
- والیبال نشسته آقایان (علیرضا معمری، بهمن تارویردی زاده، منوچهر پورحسن)
- والیبال نشسته بانوان (فرید صائبی، مریم ایرانمنش، بتول مشرف جوادی)
- وزنه برداری (احمد دلجوان، غلامرضا آسترکی، محمد تابع)

کد خبر : ۱,۴۷۲
اشتراک در